Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
Är det någon fler som har kikat på specen på Black R som endast kommer i en begränsad upplaga? Jag är lite halvt sugen att byta min XC60 T6 men kommer antagligen att sakna Four-C, markfrigången när det är vinter samt elbakluckan och basdunken, å andra sidan blir det ju rejält med fler hästar då den har Polestar redan från början samt den adaptiva farthållaren ner till noll (min slår ju av vid 30). Den verkar ju rätt välutrustad, men det går inte att välja till något som t ex backkamera, tv eller blanka rails.

Ni som har testat, vilken upplever ni som tystast i vardagstrafik, XC60 eller V60? Skillnad i stolar?

Vilka problem man kan ha...
Användarvisningsbild
av Appel
Här är specen på Black R, den går inte att ändra på vad gäller det som kommer från fabrik.

Modell Volvo V60 T6 AWD Black R
Aluminiumfälg Ixion 18, Däck 235/40 YR18, Elektr kontr AWD-system, El.in backspeglar, med
tiltfunktion vid back, Elman förarstol m minne, In.backsp aut avbländn, Hast.ber servo, Keyless drive,
pers-com., Polestar effektoptimering, Premium Sound 7", VOC m fjärrstart parkvärm, RTI -
Navigationssystem, Parkeringshjälp fram/bak, Driver Alert System, Adaptiv k-farth autobroms, BLIS:
Kamera f död vinkel, 12volt eluttag i lastutr., Eluppvärmda spolarmunst., Privatlås lastutrym,
Laminerat glas runt om, B-spegelkåpor i R-Design, Unik R-Design front, Grill med R-Design logo, och
ram i Silk Metal, Lågt sportchassi, Sidorutramar i R-Design, Diffuser i bakre stötfång, Dubbla synliga
90mm rör, Dekorinlägg, R-design, Blå I-tavlor, Watch Dials, Sportratt m R-design logo, R-design
sport pedaler, R-design golvmattor, R-design växelspaksknopp, Blåtands HF, Vattenavvisande glas,
på sidorutor fram, Regnsensor för vindrutan, ABL- Aktiva Xenonljus, Luftsymbol i Krom, Belyst
makeup spegl, El baksäte, K-farthållare, IAQS, Låsbara hjulbultar, Rattknappar för ljudanl., Bakre
mittarmstöd m muggh, Färganp nederdel, ABS-bromsar, City Safety generation 2, Larm inkl.
Nivåsensor, Bältesförstr. 5 platser, DSTC, Elekt startspärr, Elhiss fr&bak, Elman/eluppv backspeglar,
Elman. Park.broms, Eluttag fram- och baksäte, Fjärr c-lås, Framstolar WHIPS, Färddator, Första
förbandskudde, Isofixfästen ytterpl. bak, IDIS.Info.System, Insynssk. i lastutrym, Justerbar ratt,
Kl.anlägg ECC, Krockgardin IC i takpanel, Krockkudde förar+passager, Nyckelavst. kr-kudde pass,
Kupéfilter, Ledbelysning, Två muggh i mittkons fram, Recirk. i värme/vent.sys, Rails, mörkgrå,
Sidokrockkuddar fram, Skyddsnät i nylon, Strålkastarspolare, Trygghetsbelysning, Domkraft m
lagningssats, Yttertemperaturmätare, Miljöklass EURO5
Motor Bensin 304hk/224kW B6304T4
Växellåda Automat AWTF-80 SC AWD
Kaross Sollucka, glas
Färg Svart Metallic 452
Inredning Läder Mörkgrå KZ21
Användarvisningsbild
av MartinS
V60 låter rejält mer invändigt än XC60. Då har jag i och för sig jämfört min egen XC60 med laminerade rutor mot en relativt standard V60, men skillnaden är riktigt stor. Ljudnivån invändigt är verkligen en sak som talar emot V60 för mig.

/Martin
av Qualia
Ser bra ut..
Små grejer som fattas. allt annat finns ju..
Kamera saknar jag för back..
av LOTEZ
Kan man inte fylla på i specen menar ni? :roll:

Drömbilen just nu är en V60 R-Design, solid svart, stdfälgar från R-Design, solfilm 25% ända fram, allt silver/mattsilver i högblank svart!
av mikebike
XC90_Executive skrev:Där var lite för mycket som saknades tycker jag...
Det går ju alltid att lägga till, betydligt svårare att byta från sliromat till manuell.
Användarvisningsbild
av Appel
XC90_Executive skrev:Tack!

Där var lite för mycket som saknades tycker jag...
Jo, det är lite till jag "vill" ha... :D
Användarvisningsbild
av Appel
LOTEZ skrev:Kan man inte fylla på i specen menar ni? :roll:
Nej, det är en "specialutgåva" i begränsat antal och det går inte att välja till eller bort något vad gäller det som kommer i från fabrik. Det som handlaren kan eftermontera går nu naturligtvis att komplettera med.

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]