Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av weldersin
Är det någon som vet om att på ett enkelt sätt ta bort signalen till bilbältet då detta inte är kopplat? Är lite irriterad över pipandet. Det gäller V 70 MY -11.

/Weldersin
av pergrein
Detta har varit uppe tidigare och då har svaret blivit: Ta på dig bältet så slipper du signalen.

Mvh
Per
av weldersin
pergrein skrev:Detta har varit uppe tidigare och då har svaret blivit: Ta på dig bältet så slipper du signalen.

Mvh
Per
Det är jag fullt medveten om :wink: , men det var inte riktigt det jag ville ha svar på! Om det har varit uppe tidigare, var finns tråden, jag har sökt?
av weldersin
Tydligen gäller ett verkstadsbesök för detta och att det behövs någon form av mjukvaruändring. Betalar gärna de pengar för att få bort signalen. :)

/Weldersin
Användarvisningsbild
av apersson850
Signalen var mer besvärande förr, när den hoade jämt och ständigt. Nu håller den käften när man kör sakta, som exempelvis när man backar och hänger halvvägs utanför dörren för att se var släpeländet tar vägen i regnmörkret. Då är det inte lätt att ha bälte på sig, men då slipper man ju också plingandet.

När den numera verkligen ger hals är just när man faktiskt har glömt, och bör ha på sig, bilbältet, så det är helt OK.
av oldtimersmc
Eller att det står en väska i passargerarsätet :twisted:
av weldersin
:
Variosboy skrev:Hur gör man med alla prostituerade då? Ska dom räknas som "lösa" föremål även om dom har bälte?? 8) :lol:

:lol: :lol: :lol:

/Weldersin
Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]