Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej!

Jag stötte på ett däck som heter Fulda, de få reviews jag hittat pekar på att de producerar bra mellanklass däck. Dessutom verkar det som att de ägs av Goodyear?

Det däck jag är extra intresserad av heter SportControl men har tyvärr bara hittat ett fåtal test på detta som egentligen inte säger så mycket.

Någon som känner till och kan dela med sig?
av snowman
Ja de e konstigt för jag har sökt rätt mycket på det och de få kommentarer jag hittat verkar väldigt positiva. Ändå verkar däcken sällsynt. Sen är det ju som med alla däck att man hittar en och annan som sågar däcket/märket helt.

Just nu står jag o väljer mellan ett Fulda däck och ett Kumho däck, de kostar typ samma. Kumho är ju känt märke och verkar allmänt omtyckt men precis som med Fulda så finns det ett par som sågar däcket/märket totalt.

Det verkar som att inom däckbranchen så är det egen erfarenhet som gäller för att söka på nätet gör en bara mer kluven.
av Lövet
Fulda är väl ursprunligen tyskt och ska hålla bra nivå. Vad jag vet säljer det bra i Tyskland.

Kumho, ja som sommardäck skulle jag kunna ha dem. Inte vinterdäck. Ku31 är ett däck som fått bra kritik.
av Tias90
Den erfarenhet jag har av fulda däck är jätte bra kör med fulda vinterdäck nu och har tidigare osså kört med det till sommar... har alldrig haft några problem

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]