Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Hmm det blir till att åka till volvo och få det fixat ( råkade ut för detta i stan i dag kunde ha slutat illa)
av oldtimersmc
inte om man inte har påpekat det...
Användarvisningsbild
av börne
oldtimersmc skrev:inte om man inte har påpekat det...
Nä... Det framgår ju av tråden. Men ägaren/ägarna borde väl gjort det tycker man om det nu är ett problem.

Men visst, det finns ju dom som inte bryr sig. Man får nog kontakta Volvo i vilket fall för att få korrekt besked ang eventuellt pris. Menar att även om dom fick det gratis 2011 betyder ju inte det gratis idag. Inte jobbigare att fråga Volvo än här, bara ett telefonsamtal som behövs.
av r189
börne skrev:
oldtimersmc skrev:inte om man inte har påpekat det...
Nä... Det framgår ju av tråden. Men ägaren/ägarna borde väl gjort det tycker man om det nu är ett problem.

Men visst, det finns ju dom som inte bryr sig. Man får nog kontakta Volvo i vilket fall för att få korrekt besked ang eventuellt pris. Menar att även om dom fick det gratis 2011 betyder ju inte det gratis idag. Inte jobbigare att fråga Volvo än här, bara ett telefonsamtal som behövs.
Verkar ju som att många siktar på alla stora vattenpölar, en annan undviker ju dom och har därmed aldrig märkt av ett sånt här problem. Och det är för att jag bryr mig om bilen.
av oldtimersmc
Hmm skulle vara kul att åka bakom dig, en pöl! Gira gira
av r189
oldtimersmc skrev:Hmm skulle vara kul att åka bakom dig, en pöl! Gira gira

Mycket möjligt att det skulle vara roligt, men då vägarna är så fruktansvärt dåliga väljer jag att undvika att köra i vattenpölar då det kan vara större potthål som döljer sig i en större vattensamling.
Så i mina ögon är det som att undvika ett potthål mitt i vägen, men ok vill man skada hjulinställning och framvagndetaljer i onödan så.
Användarvisningsbild
av börne
r189 skrev:
oldtimersmc skrev:Hmm skulle vara kul att åka bakom dig, en pöl! Gira gira

Mycket möjligt att det skulle vara roligt, men då vägarna är så fruktansvärt dåliga väljer jag att undvika att köra i vattenpölar då det kan vara större potthål som döljer sig i en större vattensamling.
Så i mina ögon är det som att undvika ett potthål mitt i vägen, men ok vill man skada hjulinställning och framvagndetaljer i onödan så.
Du är inte ensam... riktigt stora pölar undviker även jag av samma anledning då man som du säger inte ser vad som finns.
av oldtimersmc
Håll hög fart så planar du snyggt över ev hålor, tystnaden från en schysst vattenplaning kan vara mycket rogivande :D

Bilar har ökat betydligt mer än allm&aum[…]

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏