Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Scorpio är väl ett M&S-däck med lite grövre mönster, dock ej godkänt för vinterbruk i Sverige. Dessa däck brukar vara rätt mjuka så de borde rulla tyst. På vilket sätt är ljudet kasst? Vad är det för stereo? Jag har Prologic II i min kärra och det låter rätt skapligt även med standardhögtalarna.
Användarvisningsbild
av Bowen
llesrof skrev:Scorpio är väl ett M&S-däck med lite grövre mönster, dock ej godkänt för vinterbruk i Sverige. Dessa däck brukar vara rätt mjuka så de borde rulla tyst. På vilket sätt är ljudet kasst? Vad är det för stereo? Jag har Prologic II i min kärra och det låter rätt skapligt även med standardhögtalarna.
Hej

Sorry jag missade ditt svar tidigare.

Ja det stämmer nog att scorpiodäcket inte är godkänt egentligen, men poliserna kommer nog inte se skillnad.. (det saknas en snöflinga i märkningen bakom M+S)
Den är dock mer högljudd än min gamla saab, om det är däck, eller dämpning i övrigt vet jag ej.

Jag tror stereon heter HU 603,Den är "ok" men bra mycket sämre stuns än min gamla saab orginal. I den 9-3:an var det nog dock den "stora" stereon. Än dock tråkigt.

Men jag är ganska nöjd med XC70:n 'än så länge
.
Har iofs ett litet skrapande ljud imotorn, skall ta upp det i en annan tråd.
av llesrof
Polisen kanske inte märker någon skillnad, men du gör förmodligen det när det är kallt och halt. Det finns en anledning till att dessa däck inte är godkända som vinterdäck i Sverige.
Användarvisningsbild
av Bowen
llesrof skrev:Polisen kanske inte märker någon skillnad, men du gör förmodligen det när det är kallt och halt. Det finns en anledning till att dessa däck inte är godkända som vinterdäck i Sverige.

Ja det må vara hänt, men mina nya terrängdäck är säkerligen bättre än mina gamla dubbade vinterdäck utan dubb..
Allting är relativt, och regler är till för dom som inte kan tänka själva.. :)
av llesrof
Omek skrev:
Vojje skrev:Vad menar du med det?
Men detta menar jag att jag ínte skulle köpa en själv och jag skulle absolut inte rekommendera någon som är högst ytligt bekant att köpa denna bil.

Har inte kollat men den bör var förhållandevis billig som beg.

Är den det så är det inte en slump..

Kort och gott..

EN SKITBIL...
Du som verkar så kunnig... ja, jag har läst flera av dina inlägg och jag är djupt imponerad över din kunskap men framför allt ditt sätt att uttrycka den. Vad är det som är så otroligt dåligt med XC70 och som gör att du, men all din kompetens, inte rekommenderar den?
Användarvisningsbild
av Brainy
Bowen skrev:
llesrof skrev:Polisen kanske inte märker någon skillnad, men du gör förmodligen det när det är kallt och halt. Det finns en anledning till att dessa däck inte är godkända som vinterdäck i Sverige.

Ja det må vara hänt, men mina nya terrängdäck är säkerligen bättre än mina gamla dubbade vinterdäck utan dubb..
Allting är relativt, och regler är till för dom som inte kan tänka själva.. :)
Visst är det så att polisen kanske inte ser någon skillnad och om du nu inte bryr dig om din och andra trafikanters säkerhet så tänkt bara på att försäkringsbolaget kan neka dig ersättning helt och hållet samt stämma dig på en ev. motparts kostnader om du inte har godkända vinterdäck och det är vinterväglag.

Ang. stereon så är det lite orättvist att jämföra en AS3 mot Volvos minsta stereo. Hu-603 piskar både as1 och as2 men AS3 har den inte en chans emot. Men dålig? nej det håller jag inte med om. Finns lite orginalsubbar (monteras i reservhjulsbaljan) ute till försäljning i princip hela tiden, kanske kan vara läge att köpa en sådan?
Användarvisningsbild
av Bowen
Jag hör ju att vi aldrig kommer någon stans i suntförnuftfrågan. Så jag släpper den..

En sub till reservhjulsbaljan låter ju som en bra ide! Tack för tipset
Laddningsfel service snarast?

Mätte laddning på tomgång och d&a[…]

Värme Cirkulation

..hade du också taskig värme på[…]

Värmare XC60 22-

Anledningen till att motorn inte längre v&aum[…]

Den stora annons-tråden

Har man en gammal SAAB kan man nu köpa knappe[…]