Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jockep83 skrev:
hollan skrev:är det inte bättre och göra som man skall koppla ur kontakten och ladda mjukvaran?
Går inte att ladda någon mjukvara enligt volvo, det dom gör är att sätta in ett motstånd!!!
då har dom fel! i urkopplings satsen till airbag bort på passagerar sida på s60 får du ett tomt kontakstycke som du sätter i kabeln från airbagen i en klisterdekal att airbagen är urkopplad sen laddar man passagerar airbag bort med vida
nä motstånd utan mjukvaru laddning gäller den gammla karossen t.o.m 00
f.o.m v70n alltså 00 och framåt är det ett tomt kontaktstycke och en mjukvara
Ok, ja vad vet jag, jag går bara på vad dom sa på volvo, jag frågade om en tid att koppla ur den och frågade om dom inte bara koppla in datorn och ändrade något i mjukvaran, då sa han att på denna bil gör man inte så utan man måste koppla in ett motstånd för att lura systemet, och de har jag gjort på bilar förut så det gör jag denna gången med :)
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... g&start=20

läs gärna denna och fundera en gång till med ditt hemma puleri med sprängladdningarna i bilen
Samma sak att göra det själv som om volvo gör det... I båda fallen kopplar man ur kontakten ur airbagen. I båda fallen sitter själva airbagen kvar i bilen.. Hur man sedan lurar systemet eller använder sig av mjukvara spelar ingen som helst roll enligt mej,

Sen vill jag även tilllägga att om man är lite skicklig så kan man göra detta snyggt och koppla in airbagen sen före man typ säljer bilen, vilket jag tänkt göra!! Jag har inte tänkt klippa i kablar eller något, allt kommer vara EXAKT som det ska vara när jag, om jag någon gång säljer bilen. Detta Kan man göra själv!!
jockep83 skrev:Ok 2,2 ohms motstånd är beställt, eller rättare sagt 2st då det verkar vara 2st laddningar på passagerar sidans airbag.. en laddning på var sida om kudden, alltså 4st kablar så det borde ju bli att koppla in 2st motstånd.. eller??
Jo men under stolen är det en orange kabel som går det är ju airbagen. Motstånden går att köpa lite här o där. elfa med mera

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]