Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Stattin
Hej! (från en medlem som inte är så aktiv)

Tänkte att det var dags att unna mig lite lyx nu :) jag har hittat andra trådar om ämnet men ingen som riktigt besvarar mina frågor.

Om man tar och byter ut mitten armstödet mot ett som har inbyggda mugghållare. Hur fanken blir det då när man ska växla (4 + od) eller lägga i handbromsen vid parkering? Känns som man måste sitta som ett mähä (min uppfattning) med armen för att utföra dessa handlingar. Så får jag höra en utvärdering av er som har dessa mugghållare, automatlåda lär ju vara lite smidigare antar jag.

Finns det några andra bra mugghållare där ute som lämpar sig bra i en 740?
av Stattin
Jodå det vet jag men det var inte riktigt det jag frågade efter.
Vill ju höra av er andra som redan har en sådan om vad ni tycker om dom.
Användarvisningsbild
av erikn
Du har sammafattat det rätt bra själv. Vi har mugghållare i båda bilarna, den ena automat och den andra manuell. Att växla är som sagt inte det enklaste, men fördelen med mugghållare vinner. Men det är absolut ingen optimal placering.
av Stattin
Ok, jag tror helt enkelt att jag inte ska satsa på en sådan lösning då.
Kom gärna med tips på andra alternativ.
Användarvisningsbild
av päpplet
Man utvecklar en ganska intressant växlingsteknik när man böjer ner armen under hållaren och växlar med skaftet på växelspaken :lol:
Användarvisningsbild
av erikn
Eller rakt uppifrån med armbågen pekande upp mot taket över burkar och flaskor :lol:
av Candypig
Eller om man som jag, har automatlåda, pilla i D och sen kan burkarna sitta där bäst de vill (BE)
Har själv 960:s mugghållare, den "passar bättre"
av Stattin
Candypig skrev:Eller om man som jag, har automatlåda, pilla i D och sen kan burkarna sitta där bäst de vill (BE)
Har själv 960:s mugghållare, den "passar bättre"
Ja just ja, dom sitter på andra ledden va? Borde ju vara lite smidigare. men man har ju som vana att vila armen på stödet och hålla i växelspaken för det mesta.

Köpte ett par mugghållare för ett tag sen och tänkte att jag klurar nog ut ett bra ställe att ha dom på, men icke. Tror jag ska skruva fast dom på bakdörrarna istället så får mina medpassagerare lite lyx alla fall :)

Jaja jakten på en annan lösning får fortsätta, det är ju skönt om man kan ställa ifrån sig muggen eller burken istället för att ställa den mellan bena och frysa kulorna av sig :)
Användarvisningsbild
av erikn
Innan vi skaffade burkhållaren till gammelvolvon så brukade jag stoppa ner flaskorna mellan sätet och armstödet, bredvid bälteslåset. Burk testade jag aldrig. Men som Candypig skriver, på en automat är det inga problem.
P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det går fint att blandtanka :-) Det har ja[…]

En sommar under min 850

Robert DIY på youtube har en massa videor om[…]

Volvo car UX

Det ska jag göra Jesperk.