Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hopetter
Hej på Er!

Nu har främre röret på min 440-89 gått sönder. Är det krångligt att byta det själv?
Användarvisningsbild
av Gizz
Nja lite pilligt kan det vara om muttrarna sitter fast. Bytte på min bil för någon månad sedan. Jag hade tur som fick loss mina muttrar ganska lätt. Det är trångt där uppe under grenröret. Det underlättar om man är två tyckte iaf. vi när vi bytte på min bil. En som skruvar och en som håller det på plats.

Jag har iofs en 2.0 -94 men det skiljer säkert inte så mycket.

Köpte mitt rör med moteringsdetaljer på mekonomen.
av hopetter
Tack för ditt svar, jag ska åka en bra bit för att låna en brygga och det är ju lite tokigt ifall jag inte har en hylsa som passar så vilken dimension hade du på hylsan? tack på förhand för ditt svar.
Användarvisningsbild
av Gizz
Det kommer jag inte riktigt ihåg men den var ganska liten. Skulle tippa på att det var en 10mm eller något liknande. Men sen var mina muttrar rostiga som tusan så det var svårt att avgöra vilken hylsa men behövde. Du behöver ha en spärrnyckel och gärna 2 förlängare för att komma åt riktigt bra. Det är trångt och det sitter ganska långt upp.

Att du inte skulle få kallstarta eller dra h[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]