NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoS8029
Hej,

Är utsänd till Italien och behöver en bil. Tänkte köpa en Volvo V50 2,0 D här i Italien. Har förstått att det finns inget värmepaket i bilar för sydeuropa. Om man tar bilen till Sverige så kan det vara svårt att få varmt i bilen men annars är det inga problem vad jag förstår.

Ser fram emot guidning
av Isol
Värme borde finnas dock inte dieselvärmare.
Borde väl gå att lösa genom att installera motor och kupévärmare. Webasto går också att eftermontera, dock svindyrt.
av VolvoS8029
Dieselvärmare: för att värma dieseln innan den går in i motorn eller för att värma kupén med en värmare som går på diesel? Ursäkta min okunnighet
av Isol
Dieselvärmare är en dieseldriven värmare som värmer motorn och kupén utan att man behöver ansluta ström. Googla "Webasto" så finns det säkert en smart bild som föklarar.
av VolvoS8029
När fick bilen partikelfilter? Var och tittade på en utanför Milano igår från juni 2008 men den hade inget partikelfilter. Det känns fel att köpa en så pass ny bil utan partikelfilter. När började Volvo med partikelfilter till 2.0D?

Start stopp när kom det?

MVH
Användarvisningsbild
av hollan
på svenska marknaden har du aldrig kunnat köpa v50 utan partikelfilter så de kom 05 här så frågan är om du ens kan regga en sån bil här i svergie sen när du tar hem den
Låscylinder

Nyckeln går in i låscylinder men det g[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]

Felkod

Hej alla. Nybliven v70 97 ägare. Lambda lampa[…]

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]