Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

volvov402003 skrev:undrar vad som har hänt med senson i intercolern det är den som var där från början.får min nya sensor imorn men nu till saken vilken ska jag byta först..den i intercolern eller i insuget? får trots allt felkod på den i intercolern men de kanske styr varandra
Jeg ville i alla fall montere den nye sensoren i insuget da det er den mest kritiske.
Dernæst vil jeg prøve dem begge "gamle" sensorer på intercooler.

Husk at slette alle de gamle fejlkoder.
okej CBDK då sätter jag den nya senson i insuget...hoppas den kommer imorn bara..nu går bilen riktigt dåligt..värst kall då reagerar den knappt på gas..går bättre varm men på tomgången så hackar den lite...men drar jag ur kontakten till senson i insuget så går den bra
volvov402003 skrev:
CP2 skrev:Hej,

Var köpte du trycksensorn nånstans?

Tack på förhand!

köpte den på meca har du problem med din oxå?
Jag håller på at bli knäpp på bilen, tur jag har garanti ännu....i stort sett allt annat är bytt så nu återstår typ bara trycksensorerna.......eller att handlarn hittar en annan bil åt mig......
CP2 skrev:
volvov402003 skrev:
CP2 skrev:Hej,

Var köpte du trycksensorn nånstans?

Tack på förhand!

köpte den på meca har du problem med din oxå?
Jag håller på at bli knäpp på bilen, tur jag har garanti ännu....i stort sett allt annat är bytt så nu återstår typ bara trycksensorerna.......eller att handlarn hittar en annan bil åt mig......

ok vad har du för felsymtom på bilen? min har jag bråkat med i snart 2månader men hoppas att sensorn ska göra susen..fick den inte idag kommer nog imorn men berättar hur det gick
Dålig tomgång, stannar gärna när man saktar ner efter motorvägsfart, rödljus är en pina. Kan gå som en hink nötter kall. Har testat CBDKs förslag att byta sensorerna med varandra och ta i trä, bilfan har inte stannat ännu...återstår att se i morgon bitti när den är kall. Funkar då allt ua är det en ny sensor till insuget som gäller, vilket givetvis säljaren får stå för! :twisted: .
Tack CBDK!
Du är en klippa. Jag har haft problem med tomgången på min V40 2.0T -03 sedan -08, till och från.Varvtalet har pendlat mellan 400-1200 varv på morgonen, när man har slagit av tändningen och startar igen så har felet försvunnit. Felet har varit borta i månader för att komma tillbaka ett par dagar. Nu har jag haft problem varje morgon (svår-startad och tomgången) i två veckors tid. Men löste det igår. Det tog 5 minuter med hjälp av din instruktion :-)
Det värsta var att verkmästaren på Volvo var inne på att jag behövde byta hela "insugspaketet" med sensorer och allt, för de trodde inte att de skulle hitta felet.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?