Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan.

Jag har en volvo v70n där larmet har börjat utlösas i princip varje natt jag lämnar den så alarmerar den om att kontrollera bil vid morgonen, jag har aldrig hört larmet gå på den och åkte till en verkstad som inte kunde läsa något om vilken larmsensor som utlöses, och dom ombad mig åka till en Volvo auktioriserad verktstad som hade en riktig dator och därmed skulle kunna läsa ut bättre felkoder.

Dock så funderar jag på, för att vi med hans system kunde se på "Centralelektronik" att sirenen hade rapporterat en felkod, vilket förklarar varför den inte tjuter när larmet går, vilket jag tycker är bra ända tills man har fått åtgärdat det som verkligen utlöser larmet, frågan är om det kan vara den trasiga sirenen som utlöser larmet?
Jag hade precis samma som dig, bytte sirenen och allt började funka.
Tills jag bytte sirenen så låste jag dörren med nyckeln istället för fjärren så inte larmet skulle aktiveras. Även om inte sirenen ljuder så borde ju blinkersna blinka.

Tänk på att en sats med huvlås och siren är billigare att köpa än enbart en siren.
Ingen omprogramering hos volvo behövdes, utan det funkade direkt efter bytet på min S80.

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]