Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnuslindh
är det någon som vet om man kan montera xenonljus i originalhelljus på v60??
eller om bilens dator eller canbussystemet säger ifrån??
har bara fått höra att det borde gå så länge man monterar en lampa med samma effekt som halogenlampan

Förtydligad rubrik //mod
av Wych
Jag har funderat i samma banor så en dag plockade jag bort en helljuslampa för att se om den var canbus-övervakad, vilket den inte var. Lampan var en H9 med 65W...
Egentligen vill jag ha extraljus, men efter att åter igen kollat detta med volvo så verkar det inte möjligt.
av Wych
Tycker det är synd att utfallet blev såhär iaf då jag personligen skulle ha mer utbyte av extraljus än City Safety.

Såg en S60N häromdagen med två extraljus...
av magnuslindh
har talat med volvohandlaren närmast dorotea och han sa precis det jag misstänkte, man kan naturligtvis montera extraljus på v60 förutsatt att man inte har "adaptiv farthållare" alltså radarn i grillen. dom säljer färdiga satser för extraljusmontering med orirginal kabelmatta och strömställare. så nog går det montera extraljus om man vill.
priset för detta är ca 2800kr med fästen, stag och kablage
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Gott magnuslindh att det funkar och att en Volvohandlare bekräftar och tar på sig att göra jobbet, förstår om det kostar en peng, har sett installationen på en V70 -MY08 och det är ett par kablar som skall dras snyggt och långt.
Smacka dit ett par rediga så att du ser de med horn innan de kommer ut på vägen.
Användarvisningsbild
av Camel
Jag har provat appen från Hella där man fotograferar sin bil framifrån och kan lägga in valfria extraljus (enbart från Hella givetvis) i fotot för att se hur det kommer att se ut. Funkar bra på Galaxy S2.
http://www.hella.se/Provhytten/
Ta så stora extraljus som möjligt som du kan acceptera. Hella Rallye 3003 med 35W xenon 4300K har jag på min bil (V70II). De lyser bra.
Användarvisningsbild
av apersson850
I Ljungby stod det en begagnad V70 med adaptiv farthållare. Och tre extraljus i pizzatallriksklassen.

Känns som lite självmål där.
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Fick gjort en invändig modd.. Färgmatcha[…]

Satt ditt voltmätaren och USB uttaget ig&arin[…]

V70 2.4 -07 B5244S får meddelande om att hal[…]

Motorproblem

Någon som haft samma?