Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av specos
Hej!

Min bror har lite problem med en trilskandes nyckel. Den fastnar och går således ej att få ut. Detta får till följd att han får ta ut "nyckeln i metall" och låsa manuellt, men nyckelämnet sitter kvar i bilen och en smashad ruta bör ju då resultera i en rätt så lättstulen bil......

Jag läste att folk haft problem med shift lock-knappen på äldre Volvos, men detta verkar inte vara problemet, och jag har inte sett någon som haft problem med S80N/V70II. Bilen är automatväxlad.

En verkstad fick ut nyckeln för några veckor sedan, men nu har den alltså fastnat igen. Någon som känner igen problemet?
av Mwi
Min syster fick samma problem för några år sedan direkt efter en uppdatering på sin S80 D5 Aut. Volvo verkstaden gjorde om uppdateringen och sedan har det varit problemfritt. Känns som mycket av dagens fel på bilar löses med uppdateringar så man kanske alltid borde ha bilen online.
av specos
Visserligen en gammal tråd, men....
Byte tändningslås + 2 nya nycklar. 11000 NOK=14000 SEK (i runda slängar). Undrar vad det skulle kostat i Sverige med hänsyn till att verkstaden i Oslo gav rådet att åka till Sverige....
av pm922
Vanligt förekommande vid låg batterispänning. Kan vara värt att kolla. Har hänt på bilarna på jobbet några gånger när laddkablarna pajjat. Hände på farsans xc60 i vintras när han kört mycket bränslevärmare. Hände på grannens V70 i torsdags. Lite startkablar och ett nytt batteri så var det löst. indikerade inte ens låg nivå utan gick inte att starta och inte ta ut nyckeln. Prova.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]