Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleH
Hej!

Serviceavtalet för min nya XC70 D5 skulle kosta 332kr/månad (36mån och körsträcka 2000mil per år) och då ingår inte ens hyrbil eller något annat förutom just servicekostnaden. Jag tycker personligen detta låter dyrt men enligt säljaren så får man 10% lägre pris om man tar serviceavtalet jämfört med vanlig betalning av servicen. Är det någon annan som har tecknat serviceavtal på en ny XC70 och vad betalar ni i så fall?

Mvh, Kalle.
KalleH skrev:Hej!

Serviceavtalet för min nya XC70 D5 skulle kosta 332kr/månad (36mån och körsträcka 2000mil per år) och då ingår inte ens hyrbil eller något annat förutom just servicekostnaden. Jag tycker personligen detta låter dyrt men enligt säljaren så får man 10% lägre pris om man tar serviceavtalet jämfört med vanlig betalning av servicen. Är det någon annan som har tecknat serviceavtal på en ny XC70 och vad betalar ni i så fall?

Mvh, Kalle.
Det låter väl inte så orimligt. Det är tre servicetillfällen och 6000-milaservicen är ju ganska mkt dyrare. Det blir ju en service per år trots att du bara kör 2K.
Jag fick en offert på en VW Golf TDI 105hk i veckan och tog upp serviceavtal på 36 månader och totalt 9000 mil, 3000 mil/år. 469:-/månad=5628 kr per år=1,88 kr/mil enbart för service. DET tyckte jag var dyrt! Som en liten parentes i sammanhanget.
KalleH skrev:Vad kan mer ingå i ett serviceavtal?
Kan ju vara mer smågrejs som t.ex. nya torkarblad årligen, men även att man "försäkrar sig" mot reparationskostnader när bilen hunnit bli ett par tre år.
Beror som sagt helt på innehållet i avtalet.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]