Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tycker det låter mindre "plong" eller vad man ska säga i verkligheten än på filmen. Kan ljudet kommer från bromssköldarna fram? Borde väl dock inte vara några krafter/vibrationer på dessa när man byter mellan fram och back men de byttes strax efter knutarna och passformen var inte helt hundra så de sitter lite i spänn.
av *pettson*
SubMarine skrev:Jag tycker det låter mindre "plong" eller vad man ska säga i verkligheten än på filmen. Kan ljudet kommer från bromssköldarna fram? Borde väl dock inte vara några krafter/vibrationer på dessa när man byter mellan fram och back men de byttes strax efter knutarna och passformen var inte helt hundra så de sitter lite i spänn.
Finns väl en möjlighet men?.. Som sagt dom ska inte påverkas av att du ändrar riktning.
*pettson* skrev:Finns väl en möjlighet men?.. Som sagt dom ska inte påverkas av att du ändrar riktning.
Jo det känns ju osannolikt. Brukar det låta helt annorlunda när det är splinsen/knuten som låter? När man sitter i bilen så tycker jag mer att det knakar till lite, mycket dovare ljud än det på filmen. Kanske får filma inifrån bilen också :P Det måste ju ha att göra med nått runt knutarna tycker jag eftersom ljudet uppkom efter byte av dessa.
Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]

Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]