Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
Byte av H lampa när styrenhets box sitter där kostar ca 1530:-
Byte av H lampa utan styrenhets box kostar 1050:-
Byte av V lampa med luftfilter i vägen kostar 1115:-
Priser inkl lampa och lampan kostar 820:-

Priser från volvo handeln
Då jag bytt några lampor nu efter sommarn så priserna är "färska"

Och för er som tycker att bilen är dåligt konstruerad så att det inte är "enkelt " att byta lampor
Prova att byta på en Renault Modus Hela fronten (stötfångare och lyktor) måste demonteras så i detta läge är alla Volvo som en dröm att byta på
V70N 2005-2008 är dock lite krångligare då lamphållaren inte sitter centrerad i hålet som man har att tillgå

//Goose
av Lövet
Rekommenderad väg att byta lampa på min gamla Z4 var genom hjulhuset. Fräscht och mysigt för det är ju oftast så rent där.

Tycker Volvo löst det på de nya modellerna på ett föredömligt sätt - bara en sprint för att lossa hela strålkastarinsatsen. Sen har man hur mycket plats som helst för att byta lampa.
Användarvisningsbild
av gooose
andreas_lofgren skrev:Rekommenderad väg att byta lampa på min gamla Z4 var genom hjulhuset. Fräscht och mysigt för det är ju oftast så rent där.

Tycker Volvo löst det på de nya modellerna på ett föredömligt sätt - bara en sprint för att lossa hela strålkastarinsatsen. Sen har man hur mycket plats som helst för att byta lampa.

Framför allt så är det rätt så svårt att få med sig bilen in på tex köksbordet så att man i lugn och ro kan byta lampan inne i värmen :wink:
Vilket underlättas dramatiskt iom att strålkastarn går att ta loss enkelt

För en lampa skall oftast bytas då det är kallt/regnigt/snö/ kyla
Då det är varmt o gott så funkar oftas allt

//Goose

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]