Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70N D5 -03
Hej

En liten fråga om V70N D5 -03, Jag har nyss köpt bilen och jag har märkt att bromspedalen sjunker ner mot golvet när man har pumpat upp tryck och håller tryck på den, men det blir bara så när man har bilen igång.
Jag tycker det verkar lite konstigt för jag har aldrig varit med om det på någon bil, men på volvo menar dom att det ska vara så på dom här bilarna stämmer det?
Användarvisningsbild
av V70N D5 -03
Hej

Tack för svar, då vet jag att det ska vara så.

Mvh Micke
Användarvisningsbild
av greeeken
Pedalen ska aldrig nå golvet.
då är det nått fel
Användarvisningsbild
av Stoffe
greeeken skrev:Pedalen ska aldrig nå golvet.
då är det nått fel
Nä det är rätt den ska inte sjunka så mkt! Men den skall sjunka ett par cm iaf annars så fungerar inte bromservon som den skall... Vet inte när du tog körkort men det står t.o.m där nu för tin
Användarvisningsbild
av farmerswalk
På gamla bilar är det väl bromscylindern som läcker igenom när bromspedalen "går i golvet".

Mvh Tomas
av Kmiland
Jeg har og en 2003 D5 , og reagerte selv på dette med bremsepedalen.. ble fortalt at det var normalt siden det var en dieselbil, ikke samme systemet som på en bensinbil ...
Användarvisningsbild
av V70N D5 -03
Nej den gå inte så långt så att den når golvet men den sjunker ganska mycket tycker jag.

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]