Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ok de sensorerna som sitter på intercolern är inte lika..eller menar du att jag ska sifta på ena senson från intercolern till insuget mellan 3.4 ans cylinder tror inte att dom är lika heller..det kan ju vara det felet att jag inte har orginal tempgivare
Den sensor der sidder til højre tættest ved den U-formede gummislange til indsugninget og peger opad og bagud og som er clipset til plastrøret og monteret med en muttar er tryksensoren. Den skal du ombytte med tryksensoren i insuget og jer er 99% sikker på at de er lika.
Prøv det først.

Den anden sensor i intercooleren er en temperatursensor (IAT som betyder Intake Air Temperature) Den kan også være felagtig. Den skal ifølge mine oplysninger have en modstand på 3500 ohm ved 20 grader. Modstanden bliver lavere ved højere temperatur.
Det er jeg ikke sikker på, men sandsynligvis.
Er O-ringen OK på begge sensorer?
Men du kan jo starte med at udskifte den ene og på den måde finde den der er sönder.
Der er så mange af disse 2.0T i Sverige (2001-2004) så måske du kan låne en sensor fra en kompis og prøve med inden du køber ny? Så er du helt sikker.

Har du også målt modstanden i temperaturføleren i intercooler?
båda o-ringarna såg bra ut..har prövat att starta den urkopplad oxå då gick den bra utan den senson mellan 4 ans och 3ans cylinder..känner ingen som har min årsmodell som jag kan låna..ska köpa en ny på måndag..och hur mäter man motstånden på den?
OK, så må du jo prøve at købe en ny. De er lidt dyre desværre.
Husk at du laver en fejlkode når du prøver at køre med sensoren urkobblad.

Kører bilen OK både varm og kold?

Temperatursensoren skal måles med et multimeter om du har sådan et. Ellers kan du ikke måle det.
Har du en OBD felkode måler kan man ofte få en "live status" på temperatursensoren. Som sagt tidligere er det den der hedder IAT
Det er den ene af de 2 sensorer du lige har ombyttet selvfølgelig.
Fejlen hedder: "P0237 Turbocharger Boost Sensor A Circuit Low" Og jeg vil tro at det er den sensor der nu sidder i intercooleren. (Den som før sad i insuget)

Når du nu får en ny sensor sætter du den nye i insuget og den fra insuget flytter du op i intercooleren. OK?
undrar vad som har hänt med senson i intercolern det är den som var där från början.får min nya sensor imorn men nu till saken vilken ska jag byta först..den i intercolern eller i insuget? får trots allt felkod på den i intercolern men de kanske styr varandra
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]