NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NickeB
Har ett mystiskt problem på min stereoanläggning på min V50.

Ibland - inträffar kanske i snitt var 4:e eller var 5:e gång - när jag startar bilen så fungerar stereons alla funktioner förutom att det inte kommer något ljud från den. :!:
Kanalsökning, volymkontroll, stationsbyte etc. fungerar, men den är helt ljudlös oavsett vilken volym man ställer in.
Enda sättet att få den normal igen är att stänga av den, ta ut nyckeln ett antal sekunder (>10s) och starta den igen, då är allting frid och fröjd.
Det konstiga är att det ständigt återkommer med ojämna mellanrum.
Det känns som att problemet är mjukvarurelaterat

Någon som haft liknande problem eller som mjukvaruuppgraderat stereon?
av dali
Japp, hade samma problem på min S40 T5 (04:a), löste sig efter mjukvaruupgradering.
Användarvisningsbild
av wendtan
Stämmer bra, jag hade samma problem en morgon. Sen återkom iof inte problemet men jag påtalade det för verkstaden och de gjorde en mjukvaruuppdatering. Problemet har inte återkommit.
av Christian_m
Har också haft problemet, men bara en gång.

Dock är det väl ett av de vanligaste felen på modellen vad jag förstått.
av agb007
Har också haft det en gång.

Testade med annan cd. Bytte till radio stängde av och satte på radion.
Inget hjälpte så jag åkte till Bilia.
Stängde av och låste bilen och när killen kom ut för att kolla på koder så fungerade den givetvis. Det var några felkoder i bilen men inte tillräckligt för att tända någon varningslampa. Han frågade om backvarnaren strulat men det har den inte. Vi nöjde oss med det och den har fungerat som tåget efter detta.
av Frigge
Uppgradering löser problemet.
Senast redigerad av 1 Frigge, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av NickeB
OK, det låter betryggande att det löser sig efter mjukvaruuppgradering.
Har nu bokat en tid för åtgärdning av problemet. Tur att man har garanti kvar.,
av Shinco
Jajja, samma problem i min förra S40N. Nuvarande hade dom väl uppdaterat färdigt med tanke på att det var en demobil
Användarvisningsbild
av gripen
Problemet uppstod för mig igår kväll också. Tack för att denna tråd fanns, så att man slapp oroa sig för att det var nåt allvarligare med radion (ingen nybilsgaranti längre) :) Och idag funkade den som om inget hänt...

Och vad kostar det nu då att få den nya mjukvaran nu när jag måste betala?
av -=Kotten=-
På min bytte dom startkontakt i rattlås, tändningslås samt uppgraderade programvaran....

Att du inte skulle få kallstarta eller dra h[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]