Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en S80 00 lilla motorn 2,4 140hk och har bytt ABSen och även nu styrboxen och den funkar fortfarande inte.
Problemet är inte konstant det kommer då och då, och det börjar med att det står broms problem stanna omedelbart och så slutar allt instumentering och det börjar ryckas i bromsar och motor. Bilia har haft den hos sig och dom vet inte heller:(. Börjar bli väldigt dyrt och jag skall bli pappa i november så hoppas på att få lösning på problemet annars blir det inga wheels till ungen.
Kopierar mitt inlägg från en annan tråd..

Tror att din CEM håller på att ge upp. Väldigt vanligt på S80 99/00. Vad har du för felkoder? Sätter CEM många felkoder att den har tappat kommunikation med diverse enheter kan det vara ett tecken på att den börjar ge sig.

Tycker att du ska lämna in på en Volvo-verkstad och få den undersökt. Är de säkra på att CEM är trasig så finns två alternativ:

1. Köp ny
2. Köp en begagnad och låt den bli omkodad så att det fungerar i din bil

Edit: Hur kan bilia inte ha en aning? De borde ju ha utrustning att koppla in en Break-out-box och mäta parallellt? Vet iofs inte vad för typ av felsökning du har varit inne för!
Vad har du bytt och varför? Vem har rekomenderat dig att byta det du bytt? Tycker att det låter som att det är ett skitfel ex taskit jord ell dyl ABS o antispinn o hastighetsmätaren e samma sak.
OBS! nu spekulerar jag då jag inte vet vad du har för fel, tycker bara att det låter skumt och då jag inte har drabbats av just denna mix av fel så vet jag inte vad det är men kolla jordpunkterna som du har koll på så har du gjort en billig koll.
Har du bytt saker utan att det givit någon förbätring så kan du sälja grejerna på blocket...
christiansuss skrev:när problemet kommer så verkar det som att hastighetsmätaren sjunker och går upp snabbt igen är det kanske hastighetsmätaren eller? Mekanikern har gått igenom kablar efter jordfel, och bilia har också gått igenom bilen
Hmm kolla på dina abs givare i framvagnen om hastighetsmätaren spökar som du anger så kan det vara så att du har/ har haft en sprucken kuggkrans som har "svarvat av" material från din abs givare och då får du dessa problem ( jag har varit med om det)
Pelle

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]