Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jansson90
Tjenare. jag har en volvo 850 Gl -94a. Bilen har varit konstig ett tag och nu funkar den inte alls.. Det började med att den Ryckte i perioder under körning, och sen blev det bara värre och värre, och nu kan man få igång bilen, men så fort man lägger i växel och börjar komma upp i 5-30km/h så rycker den som aldrig förr och dör. (tror den inte dör om man har kopplingen nere) sen går den inte igång mer. jag prova använda startgas och då hoppar den igång, så antar att det är något med bränslet?

Kanske bränslerelä, bränslefilter? vad tror ni ?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om inte bränslefilter är bytt på länge så är det en bra serviceåtgärd och du bör samtidigt byta luftfilter. Bränslepumpsrelä kan det vara men även bränslepumpen eller läckage i bränsleledningen.

Mvh GK
av jansson90
gnestakalle skrev:Om inte bränslefilter är bytt på länge så är det en bra serviceåtgärd och du bör samtidigt byta luftfilter. Bränslepumpsrelä kan det vara men även bränslepumpen eller läckage i bränsleledningen.

Mvh GK
så det kan bli sånt J*vla problem tack vare bränsle filtret ? :) jag trodde själv att det var det som spöka =)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Behöver inte vara filtret men som jag skrev så bör det nog bytas i alla händelser, jag har dock hört om fall där ett svårt igensatt filter kan ge kraftiga symptom.

Mvh GK
av *pettson*
Finns alla möjliga varienter på varför den inte får bränsle. Börja med att lyssna.. susar det i fuelrailen när pumpen går?
Är pumpreläet kontrollerat avseende sprickor?
Ett bränslefilter som är okej är naturligtvis a och o.
Fungerar bilens kamaxelgivare som den ska? Finns nån kod?
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?