Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå.

Märkte igår när jag körde hem från jobbet att när jag bromsar (kvittar om jag bara precis nuddar bromsen eller ställer mig på den och släpper upp bromspedalen så hörs ett klonkande ljud under bilen, det känns även i bilen när det "smäller till. Det spelar ingen roll heller om jag rullar frihjul och kopplar eller bara motorbromsar och bromsar. Det är inte alltid att det märks, samt om man kör och "kränger" lite så försvinner fenomenet. Det är även bara i högre hastighet det märks, typ 70 och uppåt.

Va f'n kan det vara för fel? Köpte bilen för 2 veckor sen...

Tackar på förhand.
#1 kolla så att bromsoken sitter fast (har varit med om att det fattas en bult) eller så kan det vara ett klassiskt v70 problem som inte är farligt och det är en "packning i fjäderskålen som slits ut och den kan man ersätta med en stump vattenslang sök på forumet på klonk i franvagn.
oldtimersmc skrev:#1 kolla så att bromsoken sitter fast (har varit med om att det fattas en bult) eller så kan det vara ett klassiskt v70 problem som inte är farligt och det är en "packning i fjäderskålen som slits ut och den kan man ersätta med en stump vattenslang sök på forumet på klonk i franvagn.

En polare som är mek. var ute och provade bilen idag. Han är lika fundersam som jag är. Det vi kom fram till är att det blir samma effekt om man drar i handbromsen... Så det känns som att det är någon form utav bussning som har lämnat in... Man kan typ säga att det uppstår när "bakvagnen ska köra ikapp resten utav bilen".

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]