Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Steff 99 skrev:Min 11b är som du säger markant långsammare, stänger på ca 4 sek...en hel evighet långsammare :shock:
Men jag tror främst att MY10 är så långsam. Jag skulle bli förvånad om det gick så snabbt som 4 sek för den. Jag ska ta tiden på kompisens lucka vid tillfälle. Det är möjligt att det bara är fel på hans.
Och XC90, du behöver inte klocka din. Vi vet redan att den kommer göra det på ca. 1,5 sek... :wink:
Stängningen är inget problem alls, det är värre om den öppnar långsamt och man står där med kassar och annat och på toppen är det ösregn...då kan det kännas att det tar tid... :(
Steff 99 skrev:Min 11b är som du säger markant långsammare, stänger på ca 4 sek...en hel evighet långsammare :shock:

Med den ton som inläggen har i detta forum tänker jag avsluta mitt konto. En person frågar om någon kan berätta hur snabbt bakluckan öppnar på MY12 och jag svara, och lägger till en kommentar om att det verkar som om MY11 går långsammare om man läser i inläggen... Som tack för hjälpen får jag en kommentar av dig med en sur kommentar "en hel evighet långsammare" inte speciellt kul. Tack för mig!
Qualia skrev:Det e skillnad mellan my12 och 11b.
12 ska vara snabbare än 11b när det gäller öppning..
Stor forbedring mellom my 11 og my12. Faktisk halve tiden?
Samt at luken går lengre opp, stoooor forbedring. Riktig premium faktisk.
Godt jobbet Volvo :-)-)
Twendor
Jag klockade bakluckan på min MY2009 i morse, det tog 6 sekunder att öppna helt, jag tänkte inte på att kolla om det gick fortare att stänga. 6 sekunder kan upplevas långsamt ibland men ändå helt okej tycker jag.

/Martin
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Det låter sannerligen inte hälsosamt at[…]

Normalt på bilar av dessa årgång[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]