Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Funderar på att köpa ett spjälhus från annat ställe än Volvo t ex e-bay. Hur vet jag att jag beställer rätt spjälhus? Det ska visst vara ett VIN-nummer någonstans. Det är en S80 2002 med det italienska spjället med vit etikett.
Hej Arnold Jo du kollar vilken # du har på din gamla och skriv ner alla# som står på den vita etiketten så skall jag (eller ngn annan)tala om vilket # det är som du skall leta efter.
oldtimersmc skrev:Hej Arnold Jo du kollar vilken # du har på din gamla och skriv ner alla# som står på den vita etiketten så skall jag (eller ngn annan)tala om vilket # det är som du skall leta efter.
Hej oldtimersmc, jag kollar. Tackar!
Ex på Nummer

Uppgifter som hjälper oss leverera bäst möjliga spjällhus!

9186793 = Reservdelsnummer
AH.0002030.K = CanBus version
00W = Produktionsår
Magneti Marell Vit etikett:

ALC1E35C
02W190202
8644345
65CFM9
AH.0013536.C

Dessa uppgifter står på etiketten på mitt spjälhus. Hur väljer jag ett spjällhus som passar på min bil med hjälp av dessa beteckningar.
Rimligt är väl att dom du köper spjäll av vet vilka spjäll som är Kompatibla med dina nummer.
Vet dom inte det så köper du nog grisen i säcken.....
wissel skrev:Rimligt är väl att dom du köper spjäll av vet vilka spjäll som är Kompatibla med dina nummer.
Vet dom inte det så köper du nog grisen i säcken.....
Jo så är det, men jag ska försöka köpa på nätet och då måste jag kunna avgöra själv.
8644345 numret är vilket spjäll du skall ha.
Sen så står det vilken canbusversion som den är kompatibel med (asså har du den så behöver du antagligen inte uppdatera).
Så sök efter detta #
oldtimersmc skrev:8644345 numret är vilket spjäll du skall ha.
Sen så står det vilken canbusversion som den är kompatibel med (asså har du den så behöver du antagligen inte uppdatera).
Så sök efter detta #
Förlåt men jag förstår inte riktigt.

Menar du att det måste stå reservdelsnummer 8644345 på spjäjllet jag köper?

Det du säger om canbusversion förstår jag inte alls, och vad är det? Snälla! Förklara mer ingående. :-/
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]