Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan
Jeg kan se at der er flere der har problemer med dårlig motorgang på S/V40. Jeg har haft tilsvarende problemer med dårlig tomgang, motor der sætter ud pludseligt eller tomgangsvarv der synker til 300 inden den kommer op på det normale.
Der sidder 2 tryksensorer kaldet MAP på S/V 40 fra 2001? og fremefter, den ene mellem cylinder 3 og 4 på indsugnings manifolden og den anden på toppen af Intercooleren. De 2 er ens og du kan prøve at ombytte dem. Hvis det løser problemet eller det ændrer karakter er en af dem med fejl og du kan prøve at bytte tilbage og fejlen skal være der igen.
Jeg har lige skiftet min i manifolden og det løste mit problem. Fejlen er at der trænger en lille smule olie ind i sensoren som forstyrrer den meget følsomme tykfilmssensor så den bliver sløv og langsom.
Der sidder også en temperaturføler lige ved siden af tryksensoren i intercooleren. Det er også en fejlmulighed hvis der er olie på den.
Håber det hjælper
Hejsan
Jeg kan se at der er flere der har problemer med dårlig motorgang på S/V40. Jeg har haft tilsvarende problemer med dårlig tomgang, motor der sætter ud pludseligt eller tomgangsvarv der synker til 300 inden den kommer op på det normale.
Der sidder 2 tryksensorer kaldet MAP på S/V 40 fra 2001? og fremefter, den ene mellem cylinder 3 og 4 på indsugnings manifolden og den anden på toppen af Intercooleren. De 2 er ens og du kan prøve at ombytte dem. Hvis det løser problemet eller det ændrer karakter er en af dem med fejl og du kan prøve at bytte tilbage og fejlen skal være der igen.
Jeg har lige skiftet min i manifolden og det løste mit problem. Fejlen er at der trænger en lille smule olie ind i sensoren som forstyrrer den meget følsomme tykfilmssensor så den bliver sløv og langsom.
Der sidder også en temperaturføler lige ved siden af tryksensoren i intercooleren. Det er også en fejlmulighed hvis der er olie på den.
Håber det hjælper
hade inne bilen på volvo idag de kollade lite snabbt i datan de fick upp

ecm-44 misständning (som jag oxå får upp)
ecm-a1 motorteperaturgivare-felaktig singnal( den har jag ju bytt)
ccm-000a lägesgivare spjällmotor luftdistribution för låg singnal ( vad är detta då?
ccm-0080 spjällmotor luftdistribution för låg singnal( vad sitter denna?
ccm-0081 spjällmotor temperatur signal saknas

sen gjorde han även rent vvt-enheten

få se imorn vad det gjorde när man startar den men är intresserad vad man kan göra åt dom felkoder jag inte känner till alla förutom misständning och tempgivaren och varför fick jag felkod på den när den är bytt
Alle dine fejl der begynder med ccm hører til klimaanlægget og har ikke noget med motorstyreingen at gøre. ecm-a1 er temperaturgiveren som du siger du lige har skiftet, men er du sikker på at den viser den rette temperatur? Dette kan ofte aflæses på en OBD tester i det der hedder live data. Er du sikker på at stikforbindelsen er OK og der ikke er en ledning der er knækket.(broken wire)
Og ellers synes jeg stadig du skal prøve at ombytte de 2 tryksensorer som jeg foreslog 13. September. Det er gjort på kun 10 minutter, så det er en hurtig test.
Good luck
Japp har mätt på själva tempgivaren och kablen från den och det ser bra ut och temperaturen visar som den skaen inne i bilen..dom trycksensorerna du pratade om sitter dom på intercolern? Sen pratade du om mapsenson som sitter vid mellan 3 och 4 ans cylinder..ska jag byta den oxå? Sen undrar man varför inte man har fått nån felkod på dom? Sen hade jag en annan tanke är om tomgångs motorn strular
Den ene tryksensor sidder mellem cylinder 3 og 4 under plastdækslet over insprøjtningsdyserne. Den anden tryksensor sidder i plastrøret oven på intercooleren. Sensorerne har 3 stikben. De to sensorer er ens og du skal prøve at bytte dem. Du får ikke nogen fejlkode hvis de er langsomme til at reagere men ellers OK. Det er specielt den sensor der sidder i manifolden der skal være hurtig i opvarmningsfasen hvor Lambda sonden ikke er blevet varm endnu. Hvis tryksensoren er langsom og du giver gas får motoren mager blanding da styringen ikke får besked på at give mere benzin. Det er det samme som hvis accelerationspumpen ikke virker i en karburator motor.
Jeg fik heller ingen fejlkode på sensoren men en fejl p0171 en enkelt gang.
Hvis du har en OBD tester og kan se temperaturen (live data) på den er det den som motorstyringen bruger. Det er ikke alle biler hvor temperaturmåleren inde i bilen er tilkoblet den samme temperaturmåler. På Peugeot 406 har de hver sin temperatursensor.
På en OBD tester kan du også se indsugningsluftens temperatur IAT Temp. og den sensor sidder ved siden af tryksensoren i intercooleren.
Håber det hjælper dig videre
har hittat den senson på insuget men det finns 2st på intercolern en rund och en svart avlång vilken är det av dom? och vart köper man dom är det volvo som bara har dom...pratade med en mekaniker idag han tyckte att jag skulle köpa en tempgivare på volvo orginal..den jag köpte var på meca vet inte om det har någon betydelse
pratade med en mekaniker idag han tyckte att jag skulle köpa en tempgivare på volvo orginal..den jag köpte var på meca vet inte om det har någon betydelse
är ju fantastiskt om d är så!
byt å funkar inte det så lämna tillbaka..
å är det så att bilen blir bra, så titta gärna på inlägg 4 :)
Det er den aflange svarte med 3 ben i stikket som sidder med en muttar. Du skal ikke købe nye men prøve at ombytte de 2 med verandre. De skulle være like? Er de ikke det?
Om din fejl forsvinder er en af dem fejlagtig og du må købe en ny hos Volvo eller Bosch.
Volvo nummer er 9125462 og Bosch nummer er 0261 230 029 og de koster i danmark 600-900kr så du skal være sikker inden du køber. Den kan også købes andre steder.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]