Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Jag har fått i uppdrag att inhandla en bärbar som min moster ska få i 80-årspresent (!)
Budget är ca 4 000 kr, absolut max 5 000. Går det att få nåt vettigt för de pengarna? Tipsa gärna.

Hon håller förstås inte på med tunga grafikkrävande spel etc, utan datorn kommer mest att användas för mailhantering, internet osv.
Ska handla i morgon fredag så jag är supertacksam för köptips på dator och tillbehör och vad man kanske bör undvika.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Acer gör bra bärbara datorer, du får kolla runt på de företag som har lågpris typ Net-on-net, Media markt och liknande. Skall du hamna vid 4000 eller under så verkar det som om bildskärmen hamnar på 10 tum vilket kanske inte är så lyckat, vid 5000 så blir skärmarna runt 15 tum.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Guligan
Japp, tanten behöver nog en hyfsat stor skärm. I övrigt är det nog läge att prioritera driftsäkerhet framför senaste tekniken.
Användarvisningsbild
av cybermunk
En bra 15,4/15,6" går på runt 3-5 :)
Användarvisningsbild
av Guligan
Alfredo skrev:Inbygd mokrofon och kamera skulle nog uppskattas, inte minst för skypens skull.
Yes, du har helt rätt. Hon kör skype med sin son som bor utrikes.
Användarvisningsbild
av Guligan
Nu har jag varit och shoppat. Det blev en HP 635. En riktig standardmodell, men jag hoppas den kommer funka fint.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]