Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Svesam
...I en dryg vecka fick nya bilen vara hel....

Kom i en dubbelfilig korsning nu på morgonen.
Jag låg i innerspår och bilen utanför tog kurvan så snävt att jag
blev tvungan att styra upp på refugen för att inte bli påkörd....

Pang bom, vänster framdäck och fälg och höger bakfälg
slogs sönder.

Hann inte med ta något regnr på bilen utan jag hade fullt
upp med att slippa köra på lyktstolpen uppe på refugen.

Kul morgon... :cry:
Användarvisningsbild
av MartinS
Ahh va trist, jag lider verkligen med dig... Men som alltid, plåt går att laga/byta.

/Martin
Användarvisningsbild
av Frode60
Huff, trist. Men som sagt det går å ordne det, men jævla surt på en helt ny bil.
av D5an
Hej, känner samma eländeskänsla fast i mitt fall kom frugan hem med ett dörruppslag av värsta sort.
Måste vart en röd bil (vilket inte ser bra ut på min svarta) och ägarn kan inte missat vad han gjort.
Skrapmärke ca 3-5cm å sedan en rejäl intryckning. Man blir bara så lessen.
Kul att få posta första gången fast mindre kul ämne.
S60 D5 2011.
Användarvisningsbild
av Gurra82
ja man blir så in i helvete förbannad när man hör att en del inte borde ha körkort. Den personen som nästan körde på dig borde i DS paket
av V60D5AWDPolestar
... och jag som har varit mkt noggran med att inte parkera brevid andra
bilar på snabköp mm. Efter 6 månader fanns det inte en minsta skråma på
nya V60n. Å då slänger fönsterputsaren igen ett fönster på 8:e våningen
som trillar ned på min huv....
av Lazy
Samma dag jag hämtade ut mina nya V50 och körde ut på E4 för att njuta fick jag ett stenskott från en dubb (troligtvis)) som gjorde att jag fick boka tid för byte av ruta efter 2mil. :-(O)
Användarvisningsbild
av apersson850
Någon har kört in i min XC70 också. Bilen är inte tre månader gammal än. Tursamt nog finns det bara märken kvar på plasten vid hjulhuset, och det syns så lite att det får vara så, och på själva dörrhandtaget. Diverse färgfläckar gick att polera bort.
Tittar man extremt noga kan man se att dörren är lite intryckt runt handtaget, men det får man stå och spana en stund efter i viss belysning, så det är inte något att ens försöka laga. Blir antagligen bara sämre.

Men jag har några små märken på dörrhandtaget, som jag ska sätta en droppe lack över. Handtaget verkar vara av plast, så någon rostrisk tror jag inte föreligger.

Påminner lite om när min far, nådens år 1965, lyfte en trave stock upp på lastbilen med den nya Jonsered ZB-kranen. Tidigare hade han haft HIAB vajerkran bakom hytten på Vikingen, så det var förstås nytt och ovant med griplastare på bakmonterad konsolkran.
Om det var ovana eller något annat vet jag inte, men en stock lossnade i alla fall från griparen, dunsade ner i framstam och presenningsrullarna på taket och sen ner i alligatorhuven, som Scania fyndigt kallade den, på hans nyinköpta LS76S.

Med tanke på det "färgstarka språkbruk" som han brukade dra till med när det krånglade förstår jag vidden av detta när han sa att "Jag blev mållös"...
av matzen10
haha...ursäkta mitt garvande! Men det är roliga berättelser varvat med ilska och ångest.
Jag har själv fått mina törnar här o där så jag vet hur illa det kan kännas.

Frasen: "Jag blev mållös" är en höjdare med tanke på bakgrunden :-)-) . Och V60D5AWDPolestar`s berättelse om fönsterputsaren är ju en glasklar 5:a på Murphys lagar ;-)

/Matzen
av Svesam
Missförstå mig rätt nu, men det är lite skönt att höra fler som råkar ut för tokigheter med nya bilen :P

I mitt fall så har Volvo snabbt som ögat plockat fram ett par nya fälgar.
Däremot är gummit restnoterat så det dröjer till mitten på oktober innan de får fram... :shock:
Märkligt att det ska var längre leveranstid på däck än på fälgar...

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]