Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jbl
Branx kollar helt enkelt upp service historiken på bilen. Utifrån det så ser man t.ex om mätaren är tillbaka skruvad när den nu står för försäljning.
audilover skrev:Hej! Nykomling här och dessutom nykomling hos Volvo. Har under många år varit Audifrälst, men nu orkar inte samvetet lägga mer pengar :cry: Dessutom behöver jag en kombi.

Jag vill ha en Volvo som kostar mig lite i inköp, men även driftskostnaderna bör vara anständiga. Jag har kollat in följande modell, en 99:as V70 med 2,5 TDI motor, ca 22000 mil. Vad bör jag se upp med vad gäller denna bil. Jag har ingen aning...
Som gammal Audi ägare skulle kamremspaket bytas på 12000 samt 24000 mil. Gäller samma för Volvo? Hur kan det ligga till med turbon i TDI? Något annat att se upp med...? Förutom det gamla vanliga med serviceboken.

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1 ... ilarutokad

Synpunkter från rutinerade Volvo åkare emotses med glädje :P

//Daniel
Ett tips.
Köp en V70 med den nya direktinsprutade dieseln dvs inte Audi 5,an.

Den går mkt bättre, den är tystare, drar oftast mindre bränsle och den är mkt billigare att serva.
Finns ingen anledning enligt mig att köpa "den gamla" dieseln :D

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]