Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomasL
Nej det finns inga andra inställningar du kan komma åt med denna jämfört med Dice'n.
Skulle nog förr tro att den har färre möjligheter.
av Techsupport
VIDA är det ultimata verktyget för Volvo och det finns inget annat diagnossystem som kommer åt lika mycket så vitt jag vet och då har jag testat väldigt många. AutoCom fungerar dock väldigt bra om man vill kolla felkoder & livedata på ett flertal olika märken och deras styrsystem. Väldigt simpelt att använda. Tror dock inte att reglink fungerar i Kina-versionen(Identifiera bil med regnummer).
av jockep83
jag använder autocom dagligenoch är supernöjd med detta.. men givetvis så kommer man inte åt exakt lika många funktioner som med ett orginalverktyg som biltillverkaren tagit fram.. men autocom jobbar bra på att uppdatera och kommer med nya funktioner hela tiden, sen så har dom en riktigt bra telefonsupport som hjälper till med ALLT, tyda felkoder, ge förslag på felsökningar med mera... men för att du ska komma åt dessa uppdateringar och supporthjälp med mera så måste du ju givetvis ha en giltig licens som kostar ca 7000kr/år.. så vet inte vad man ska med detta verktyg privat???
av Techsupport
jockep83 skrev:så vet inte vad man ska med detta verktyg privat???
Det är ju ett utmärkt verktyg för att kolla felkoder. Det är inte alla som behöver hjälp att tyda felkoder eller annan telefonsupport :-)
av jockep83
Techsupport skrev:
jockep83 skrev:så vet inte vad man ska med detta verktyg privat???
Det är ju ett utmärkt verktyg för att kolla felkoder. Det är inte alla som behöver hjälp att tyda felkoder eller annan telefonsupport :-)
Visst är det ett toppen verktyg att ha hemma!! jag menade att det är nog så dyrt verktyg för att bara "kolla felkoder" på sin egen bil... licensen (programmet) kostar ca 7000kr att köpa och sedan 7000kr per år, sen så kostar ju hårdvaran ett par tusen oxå :) så 12000kr kanske man får räkna med direkt iaf..
av Techsupport
Visst är det ett toppen verktyg att ha hemma!! jag menade att det är nog så dyrt verktyg för att bara "kolla felkoder" på sin egen bil... licensen (programmet) kostar ca 7000kr att köpa och sedan 7000kr per år, sen så kostar ju hårdvaran ett par tusen oxå :) så 12000kr kanske man får räkna med direkt iaf..
Yes, en äkta licens kostar säkerligen minst 12 lakan. Men om du kollar OP:s inlägg så är det länkat till en kinaversion för ca 3000 kr.
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]