Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cng
Yes, då var strax dags o beställa en bil. XC70 D3 awd är jag helt inne på, har haft en D5 tidigare men har inte så bråttom. Men jag är lite i valet eller kvalet om vilken låda jag ska välja, automat är såklart lite slappt o trevlig på denna mysbil men jag har inget problem med att växla själv heller. Nya spaken verkar tajt o fin. Det lockar lite med 0,56 uppgiven förbrukning i stället för 0,64 enl Volvo hemsida, och fordonsskatt på 2.600 kontra strax över 4.000 för automatversion. Å andra sidan småsummor i sammanhanget när man köper ny dyr bil. Vad tycker ni? Ska man ha automat i denna glidare?
Användarvisningsbild
av hollan
helt klart automat är som du själv skriver en glidare en xc70 skall man åka i inte köra :D
Användarvisningsbild
av apersson850
Dieslars ofta ganska toppiga momentkurva passar bra till automatlåda. Jag har det till D5, som ändå är den med jämnast kraftutveckling.
Användarvisningsbild
av Gurra82
ja förespråkar manuell, men nu när priset för automat är bara drygt 10000 skulle jag nog ta automat iaf
av cng
ok, men är det för att du är lite sugen på automat i alla fall eller bara för att det är extrapris och troligen bra för andrahandsvärdet?

själv uppskattar jag xc70 för dess lite "bruksiga" framtoning, det är en extremt praktiskt bil om man kör en del på bonnlandet, tycker ni inte att det kan vara lite rätt med manuell låda då?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Varför lägger volvos automater på så mycket på förbrukningen, antingen genom att sportväxla eller tokslira.

Har precis kört en Toyota här i USA med automat någar hubdra mil, den växlar snabbt/bestämt och slirar inte ett skvatt och vid pumpen blir man verkligen förvånad att en automatare kan gå så toksnålt. Volvo har ju också japanska automatlådor.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gurra82 skrev:ja förespråkar manuell, men nu när priset för automat är bara drygt 10000 skulle jag nog ta automat iaf
Dold kampanj eller ??? Den kostar ju 18000.
Användarvisningsbild
av Momentum
VolvoB20 skrev:
Gurra82 skrev:ja förespråkar manuell, men nu när priset för automat är bara drygt 10000 skulle jag nog ta automat iaf
Dold kampanj eller ??? Den kostar ju 18000.

Kampanj - Ja, Dold - Nej

http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... model=XC70

VOLVO XC70
AUTOMAT ENDAST 9.900:-

Nya Volvo XC70 är rikligt utrustad redan från början. Med över 500 spännande nyheter som det intuitiva informationssystemet Volvo Sensus, assisterar bilen dig under hela resan. Det bränslesnåla motorprogrammet tar dig framåt med lägre förbrukning än någonsin. Inuti går instrumentpanel och mittkonsol i en ny och fräsch skandinavisk känsla. Lastutrymme och komfort håller absoluta toppklass och tar dig till äventyret på bästa sätt.

Just nu får du automatväxellåda för endast 9.900:-. (ord. pris ca 18.900:-)

Erbjudandet gäller nybeställda bilar t.o.m. 31 december 2011.

Volvo XC70, från ca 333.000:-
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]