Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av turboman
hej jag ska byta tändningslås på min 740 88 men jag kan inte riktigt förstå hur man ska få bort den gamla. någon som vet och är bra på att förklara?
av Addekarlsson
Det är ingen enkel operation, eftersom den sitter nitad. Har rattlåset dessutom gått i, och du inte har nån nyckel, då är det bara byta hela rattstången.

Tändningslås är inte att leka (läs skruva som man vill) med, eftersom det handlar om stöldsäkerhet. :wink:

Mvh/ Adde
av turboman
jag har kvar nyckeln så det är ingen fara, men det är nått glappt i den för den skickar ingen ström till startmotorn. så man ska bara lyckas få bort niten?
av Addekarlsson
Då är det inte säkert att det är tändningslåset som strular för dig. Den kan lika gärna vara bottenplattan på baksidan bara. Testa mät upp den först, innan du ger dig på själva låset. :D
Dessa bottenplattor har en tendens att vilja strula ibland nämligen.

Mvh/ Adde
av turboman
menar du den svarta kontakten på bakom? jag mäte där men den visade kontakt på fler än 1 kabel så det blav jag inte så mycket klokare av.
Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pr[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det