Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Hej.

Skall sänka min dotters V40 och håller därför på att titta runt efter lämplig sänkningssats.

Hittar i stort sett samma överallt. Antingen 40mm runt om eller alternativet 40mm bak och 60 mm i fram.

Nån som har den senare och tycker det är ok?

Den är väl redan ca 20mm lägre original eftersom det är en T4a

Så effekten borde i så fall bli 20mm bak och 40 fram.

Svårt att välja.....
av JE Jr
Jag hade H&R på min V40 T4 -98 och jag tyckte det blev perfekt höjd och perfekt nivå om man jämförde fram/bak också.

De där 60mm och 40mm vet jag inte, känns som nåt de mest skriver ibland? Är det verkligen 20mm skillnad på bil?
av rudarmy
Se bara till att sänka lite mer fram, x40 ser konstig org el lika mycket sänkning fram bak( ser baktung ut)
Tänk på att det snart är vinterväglag.. Jag har 60-40 å den är väldigt låg..
av Petzzon
rudarmy skrev:Se bara till att sänka lite mer fram, x40 ser konstig org el lika mycket sänkning fram bak( ser baktung ut)
Tänk på att det snart är vinterväglag.. Jag har 60-40 å den är väldigt låg..
har du original dämpare eller har du bytt även dessa till kortare?
av Petzzon
JE Jr skrev:Jag hade H&R på min V40 T4 -98 och jag tyckte det blev perfekt höjd och perfekt nivå om man jämförde fram/bak också.

De där 60mm och 40mm vet jag inte, känns som nåt de mest skriver ibland? Är det verkligen 20mm skillnad på bil?
Vad det bli för sänkning till slut kan ju diskuteras men finns ju satser som sänker 40 runt om och sen den som sänker 40 resp 60mm så min slutsats är att den blir åtminstone lägre i fram med den senare.

Sen kanske T4:an inte är 20mm lägre original har hört även 10mm men den skall i vart fall ha andra fjädrar från början som jag fattat det.

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]