- tis 13 sep 2011, 18:44
I kväll har jag rengjort spjällhuset. Det satt en svart gägga bakom spjälet, men den var rätt så lätt att få bort. Jag har inte fått packningen än så jag kunde inte prova om det hjälpte. Packningen kommer på plats i morgon. Något som var konstigt var att de fyra skruvarna som håller spjället satt relativt löst. Inte direkt löst men det behövdes ganska lite kraft med spärrnyckeln för att lossa dem. Tyvärr så var det magneti mareli spjället med vit etikett. Det har ju sagts tidigare ovan att det skulle vara Boschspjäll på en bil av år 2002. Jag läste även på något ställe att spagettispjällen användes 1999-2001. Det var ju ett jäkla skit.
Ett flexrör som löper ut vid sidan om främre lambasonden och går in i sidan på luftrenarhuset hade lossnat vid luftrenaren. Den sitter bara inskjuten, inga slangklämmor alltså. Jag vet inte vad denna har för funktion och om det kan ha någon betydelse för hur bilen går. Är det någon som kan reda ut detta?
Ett flexrör som löper ut vid sidan om främre lambasonden och går in i sidan på luftrenarhuset hade lossnat vid luftrenaren. Den sitter bara inskjuten, inga slangklämmor alltså. Jag vet inte vad denna har för funktion och om det kan ha någon betydelse för hur bilen går. Är det någon som kan reda ut detta?
- By MickeL62