Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av slayer
Har varit på lokala skroten o fyndat en bensinvärmare till 740n, skulle va skönt med lite värme i vinter :D
Skulle testa den idag och köra den löst på bänken i garaget, men den vill bara starta upp några sekunder sen lägger den av. Jag saknar tyvärr tiduret men kopplade ihop grön och röd kabel o det ska väll funka lika bra? Först startar den fläkten kanske 1 sek sen dör den och sen går vattenpumpen typ 3-4 sek sen klickar det till i styrboxen o den slår av allt. Verkar bla som att bensinpumpen inte får någon signal för jag känner aldrig att det klickar i den men kör man pumpen löst mot ett batteri så klickar det i den. Har kollat att glödstiftet funkar o det blir varmt, och har mätt upp flamvakten och den vissar 800-1000 ohm typ när man riktade den upp mot lysrören i garaget. Den gula kabeln har jag inte kopplat till något för den är väll till fläkten i bilen?

Vore väldigt tacksam om någon är duktig på dessa värmare och kan hjälpa mig. Kanske någon som har en monteringsanvisning till den? Vore skönt att veta hur man ska montera allt även fast jag tagit bort det o vet ungefär hur det ska kopplas. Kanske servicebok också om det finns?
av slayer
japp ligger löst på bänken utan soppa och vatten, testar bara om allt hoppar igång, ska ju inte spela någon roll om den är tom då den ändå inte kan känna av det?
av jaktviggen1
Ja det sitter en flamvakt som ser när det brinner i värmekammarn
annars startas inte soppa pumpen till den.
ska du provköra värmarn fyll en hink med vatten och kör med vatten
och så en 1 liters flaska med bensin.

Typ
av slayer
Okej ja men soppapumpen måste ju gå en stund först annars har den ju ingen bensin att tända? o då kan ju flamvakten inte se nått?
av rd350
Flamvakten kan du bortse ifrån i starten, föreslår att du rensar "insprutningsröret" i värmaren och kollar så glödstiftet värmer.
av slayer
Soppapumpen startar aldrig ens innan värmaren slår ifrån. Me. Löst på ett batteri så klickar det till i den. Glödstiftet funkar för det blir varmt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Val av motorolja

Det där med oljor en underlig följetong.[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX