Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Misstänker att det inte är så lätt med tanke på Whiplash skyddet som är dom.. Det är ju inte som en gammal stol med två pinnar direkt... Är det skärm-montering på G? =)
av Cox
Kollade i VIDA ser enbart ut som det är två pinnar som håller i det. Så det borde bara vara att ta i och dra
Rättar lite efter jag sökt mer i ViDA

Tryck nackstödet nedåt.

Lokalisera nackstödets två låsningar på baksidan av stolen. Tryck in låshakarna och dra samtidigt nackstödet uppåt.

Stolarna kan behöva sänkas något i bakkant igen för att man skall kunna dra ut nackstöden helt ur ryggstöden. Sänk därför stolen precis så mycket att nackstödet går fritt, och ta bort det.

Ta bort nackstödet på båda framstolarna och låt stolarna vara kvar i samma position
Senast redigerad av 1 Cox, redigerad totalt 0 gånger.
av oldtimersmc
Desmodue skrev:
matsa71 skrev:Tror att det är på ungefär samma sätt som V70N, dvs dolda "knappar" bakom klädseln på baksidan av stolen. Som länken nedan:
http://accessories.volvocars.com/Access ... -08),_2008
Yes! Äntligen fick jag av det, undrar om man vågar sätta dit en dvd-hållare även om nacstödet inte låser.
Funckar pisksnärtsskyddet tro?

Pisksnärtskyddet har nu ersatts med en slumpvis "spanking" i sittdynan så nu blir det smisk istället för pisk :D

Åter till ordningen.
Varför skulle inte nakstödet låsa?
av Desmodue
oldtimersmc skrev:
Desmodue skrev:
matsa71 skrev:Tror att det är på ungefär samma sätt som V70N, dvs dolda "knappar" bakom klädseln på baksidan av stolen. Som länken nedan:
http://accessories.volvocars.com/Access ... -08),_2008
Yes! Äntligen fick jag av det, undrar om man vågar sätta dit en dvd-hållare även om nacstödet inte låser.
Funckar pisksnärtsskyddet tro?

Pisksnärtskyddet har nu ersatts med en slumpvis "spanking" i sittdynan så nu blir det smisk istället för pisk :D

Åter till ordningen.
Varför skulle inte nakstödet låsa?
För att hållaren är ca. två centimeter tjock.
av oldtimersmc
Åter till ordningen.
Varför skulle inte nackstödet låsa?[/quote]

För att hållaren är ca. två centimeter tjock.[/quote]
Är det volvo orginal så skall det passa och piskskyddet är i gångjärnet till stolen
av Desmodue
oldtimersmc skrev:Åter till ordningen.
Varför skulle inte nackstödet låsa?
För att hållaren är ca. två centimeter tjock.[/quote]
Är det volvo orginal så skall det passa och piskskyddet är i gångjärnet till stolen[/quote]

Inte original utan Philips.
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]