Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej Vet inte riktigt hur jag ska förklara det här och hoppas att jag är i rätt forums tråd...Jag har en volvo v70 04 Detta som har hänt är att när min dotter skulle ta en vänster sväng 90 gr.Då stannar bilen har hänt mig oxå en gång, den la av fast det finns soppa i den bensin, hon la i parken en automat sen var det bara att starta den igen sen gick den bra igen,, är det nån som vet vad det kan va,, hoppas ni förstår vad jag menar :D
Användarvisningsbild
av wissel
Undrar hur mycket soppa som fanns i tanken. V70 har 2 tankhalvor o en pump som justerar nivåerne mellan
den vänstra o högra. Om den pumpen fallerar så får du i praktiken tom tank redan när du egentligen
har 15 liter kvar i den ena tanken.... Så antingen fixa pumpen eller tanka bilen vid halv tank....:-)
Säger inte att det är detta felet men kanske !!!!!!
:-)
av vargkvinna
Det är över 17 liter kvar i tanken Är det lätt att byta en sån pump eller måste man byta hela tanken?
av Cedrix
Kolla så att batteriet sitter fast som det ska och kablarna sitter fast ordentligt. Hände något liknande på en bekants bil, så fort dom svängade tippade batteriet lite och det glappade i batterikabeln mot batteriet
Användarvisningsbild
av wissel
Varför i Herrans namn kör man på 17 liter i tanken :-)
:-)
Användarvisningsbild
av wissel
vargkvinna skrev:Det är över 17 liter kvar i tanken Är det lätt att byta en sån pump eller måste man byta hela tanken?
Man byter pumpen.
av oldtimersmc
Nae kolla batteriet till att börja med så att det inte sitter löst

Eller testa att svänga kraftigt åt ena eller andra hållet för att se om det upprepar sig ( gärna med lite i tanken
Användarvisningsbild
av gurrish
Att batteriet tippar borde väl inte orsaka att motorn dör. När motorn är igång kommer ju strömmen från generatorn.
av vargkvinna
Batteriet sitter fast som det ska och kablarna sitter fast de med,, Det finns soppa för att komma 17 mil,
Användarvisningsbild
av greeeken
vargkvinna skrev:Batteriet sitter fast som det ska och kablarna sitter fast de med,, Det finns soppa för att komma 17 mil,

Strunta i vad din färddator säger. Testa tanka lite mer o gör som föregående sa, svääng kraftigt åt båda håll.
Har haft dett problem på 2 bilar. Mi föregående S60 samt min BMW. I Bmw:s fall var det att tändlåset glappade. Varför? jo jag hade för mycket nycklar hängandes på bilnyckeln vilket tydligen var för tungt o det började glappa. Kan de va så för dig???
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]