Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av K5054
Jag har råkat ut för liknande problem som beskrivs i inlägget http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5&p=337800
Dock gäller det en V70 -08 med manuell växel. Rattlåset släpper men nyckeln går sedan inte att vrida för att starta.
Om någon har flera tips är jag tacksam!
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken.
Användarvisningsbild
av K5054
En dum fråga av en oteknisk gubbe: det räcker väl knappast att bli bogserad och lägga i en växel - nyckeln måste vara i läge 2 för att motorn skall gå igång? :oops:
Användarvisningsbild
av hollan
jo den skall ju de
antingen få du beställa ett lås och själv byta borra ut btytbultar eller så får du dra ner den till volvo har du servat bilen det senaste året på volvo åf så har du gratis volvoassistance bara o ringa så bärgar dom ner bilen utan kostnad
Användarvisningsbild
av K5054
Låter ju kolossalt bra! Jag har ju lämnat den på Upplands Motor varje gång de senaste åren för service -
senaste var 18 aug 2010. Det är ju visserligen lite mer än ett år sedan... måste ringa dem i morgon bitti
med en gång! Har fått en tid till onsdag morgon hos dem. Tack för det beskedet! :D
Användarvisningsbild
av K5054
Hollan - ditt tips var fint men volvoasssistans verkar värdelöst (grrr). Jag beställde service då datorn sade att det var dags - men då hade ju precis ett år gått och det var redan för sent. Inte ens om jag fått servicetid samma dag hade det ju blivit godkänt för ev. assistans! Nu tog det ju några veckor att få en tid.
Det finns tydligen ingen som helst marginal utan man måste ligga "före datorn" och själv komma ihåg att beställa service i god tid innan ett år gått.
Hur 17 kan någon lyckas utnyttja deras erbjudande om fri assistans... :evil:
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]