Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredde8
Har bytt bromsskivor + klossar men det "hugger,hackar,"donkar" när man bromsar?? Någon som vet vad felet kan vara?
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: förtydligat rubrik
av *pettson*
Eftersom du inte skickat med nån information om det du monterat t.ex vanliga skivor eller slitsade, inget om beläggen eller nånting alls så är det totalt omöjligt att ge nåt exempel på vad som är fel.
av *pettson*
Då kan vi utgå ifrån att skivornas ytor är jämna. Att beläggen är jämna. Och att inga fel begåtts då.
Då är det väl bara kvar att det är ABS systemet du hör och känner av får jag förmoda. Ur felsökningssyfte kan du dra ur säkringen till ABS systemet. Går problemet bort?
OM problemet går bort då, är problemet antagligen en sprucken i läskrans. Då ska den åtgärdas och säkringen sättas tillbaka.
Användarvisningsbild
av taxi
pettson, du glömde skriva att kransproblem är vanligast fram :D
Med framvagnen på pallbockar kan man kolla hur dom ser ut1
av *pettson*
taxi skrev:pettson, du glömde skriva att kransproblem är vanligast fram :D
Med framvagnen på pallbockar kan man kolla hur dom ser ut1
:-)-) sant..
Användarvisningsbild
av taxi
Man kan hitta drivknutar kompletta med krans för 600 till 700 kr, (skrotar, biltema).
Annars kostar kransen 400 kr tror jag, läste om det här nånstans.. Och sen ska den pressas på perfekt på gamla drivknuten med rost och skit ivägen.
av *pettson*
fredde8 skrev:Men är det svårt att byta krans eller drivknuten? Tips på hur man går tilväga?
Sök i forumet. Det har varit uppe.
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?