Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ejon
Tja!
Har knas med volvon nu då jag märkt att bilen går typ lite "orent" på tomgången, så kikade jag felkoder, fann då 2-3-2, tänkte det kan vara gammal kod, så jag nollade den igår, och idag nyligen tittade jag koderna igen, och då har 2-3-2 uppstått igen...

Sitter helt ny katalysator på den, har provtryckt efter tjuvluft. Lambdasonden byttes i vintras.
Bilen gick även igenom besiktningen nyligen, så jag tvekar att lambdan kan vara kass....
Vad har ni för idér? har seriöst kikat igenom varenda slang :S

MVH
Jonas
Användarvisningsbild
av Perra83
2-3-2 o 2-3-3 fick ja på min V70 när det fattades två gummipluggar vid gasrullen där original laddtrycksmätaren är inkopplad på 850. Lambdalampan lös så fint då. Beställde nya på Volvo och nollade felkoden. Sedan gick den fint på tomgång och lampan tändes inte igen.
Troligtvis luftläckage. Det du kan kolla sist är lambdan.
av ejon
Nä har inte rengjord det ?

Ska kolla dessa pluggar... och återigen om nåt läcker, skumt bara om lambdan skulle vara kaputt då jag besiktade bilen nyligen å avgasvärdena var helt perfekt
av PeterR
Det kan vara den berömda 232-slangen som e kass, sitter på gaveln på insuget mot servopumpen till, inte alla modeller som har den men värt att kolla dock.
//Peter
av ejon
Japp jag har den slangen, men har känt och tittat lite men ser inte ut och vara kass...
vill inte lossa den då det verkar som det inte går sätta tillbaka den sen :S
av Alexxelax
Tjena

Skulle någon kunna berätta lite om den s.k berömda 323 slangen? Får felod 2-3-2 och 2-3-3.
Med bild skulle det vara perfekt.

Rengjort spjäll med ny packning och rengjort tomgångsmotorn med carb cleaner

Bilen vill känns som om den vill men kan inte åka över 50
Välkommen ut i trafiken

Grejerna kom idag. Ska försöka fixa det […]

Dimljus v70 97

Du vill använda dimljus som DRL i ställe[…]

Vibration på höger sida

När jag åkte med utsliten ytterknut fic[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]