Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HenkeT5
mja magnetventilen är sprillans ny så den risken är rätt så liten att den skulle vara fel på :)

jag återkommer så fort som jag har kollat upp mera om vad felet kan sitta&vara :)

Edit: mja lite roll på laddtrycket spelar VVT'n.. för stämmer inte kamtiderna pga vvt'n inte funkar som den ska så tappar ju lite ladd..

/Henke
av jaob
HenkeT5 skrev:mja magnetventilen är sprillans ny så den risken är rätt så liten att den skulle vara fel på :)

jag återkommer så fort som jag har kollat upp mera om vad felet kan sitta&vara :)

Edit: mja lite roll på laddtrycket spelar VVT'n.. för stämmer inte kamtiderna pga vvt'n inte funkar som den ska så tappar ju lite ladd..

/Henke

Jag skrev till lundsbrunn men glömde citera :)
av oldtimersmc
Inte ner till 0.5bar
av oldtimersmc
på luftburken det är en 3vägare som skall släppa i ena läget och täta i andra 3 slangar och en +- elkontakt ta lös OBS gör en ritning på hur slangarna satt innan för du kommer inte att komma i håg annars.
sug och lägg på spänning så skall det endera täta eller inte händer inget så e ventilen kass
av oldtimersmc
lundsbrunn skrev:Hur menar du jag ska göra?
Slangarna är ju lite färg på.
Dom kan ju sitta fel med.
Ventilen sklall i ena läget vara stängd och när den får spänning så öppnar den om den är hel i annat fall händer ingenting.

Färgen på slangarna underlättar så att du sätter tillbaks dem på rätt ställe.
Om du inte har bytt plats på dem så är det nog ok
av lundsbrunn
det är de jag inte vet om slangarna sitter rätt efter som det sat inga slang klämor på dom..
kan du beskriva lite mer hur jag ska göra.
och hur slangarna ska sitta ifall om mina sitter fel
av oldtimersmc
jaob skrev:En snabb sökning på google....

Bild
Hoppsan nu ser jag aldeles nyss så var den bara en del av bilden som syntes...
Senast redigerad av 2 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]