Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative
oldtimersmc skrev:
lundsbrunn skrev:Oki men hur tyder man koderna då
Finns det nåt som man kan skriva ut eller så?

Hoppas nån vet vad felet kan vara på mitt laddtryck
Det följer med ett program där det står vad koderna står för men som sagt man får det man betalar för...
Dvs ok för oss hemmapulare men "bra grejer är inte billiga och billiga grejer är inte bra"
I de allra flesta fallen så räcker det tillsammans med lite hjälp från oss andra
Fungerar inte på Windows7 om de inte uppgraderat programet. Fråga om det innan du köper den.
Sedan är den i en ful, gul färg. Det är väll på minuskontot :wink:
av oldtimersmc
Provocative skrev:
oldtimersmc skrev:

Det följer med ett program där det står vad koderna står för men som sagt man får det man betalar för...
Dvs ok för oss hemmapulare men "bra grejer är inte billiga och billiga grejer är inte bra"
I de allra flesta fallen så räcker det tillsammans med lite hjälp från oss andra
Fungerar inte på Windows7 om de inte uppgraderat programet. Fråga om det innan du köper den.
Du e bara mallig för att du har en Dyyyr läsare :D

Jag kör på en W7u och på en och på en XP64
av oldtimersmc
Provocative skrev:
oldtimersmc skrev:

Fel Fel Fel
Kolla här...
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... odslasare/
av Provocative
Då har de uppdaterat den sen jah köpte min. Min är dyyyyr o gammal :(
Tyvärr så har min bil börjat larma igen. Den gick 15klockrena mil efter rörbytet o sedan.... Happy surprice. Blir o beställa en tysking om det inte sätter sig snart.

av lundsbrunn Idag, 18:07

jag har gjort rent den och silen.
det var inget skit i den..

men ändå är felet kvar.

Jag är rädd att felen ligger någon annanstans och att det visar sig på ventilen. Pratade med en mek i dag om det. Enl honom så kommer min antagligen bli bra med tiden nu när motorn arbetar med rätt motstånd. Ibland saknar jag min trefärgade 140.
av jaob
VVT solenoiden är ett vanligt fel på dem som är äldre utan sil fick jag förklarat för mig... Hade bilen inne på en verkstad för en annan reparation och fråga lite och han sa att det va vanligt att dem paja och att dem bytt flera stycken.... Ska tilläggas att det va inte en Volvo verkstad
av HenkeT5
Hejsan Folket..

För min del så frågan om VVT solenoiden har lagt av utan att ge någon felkod..för min är lite mysko..drar man tex ifrån ca 2700rpm på 2:ans växel så mosar det på bra.. men ligger du i 4:ans växel o låt oss säga 100km/h o golvar högerpedalen så är bilen långt ifrån pigg..man måste ner på 3'ans växel o då så och börjar den o dra på bra igen när det är varv i maskinen.. men det är inga felkoder o ingen motorlampa som lyser.. därav ja är lite förbryllad på detta fenomen.. ska sätta mej o beställa hem en laddtryck's mätare ikväll..se om den kan skvallra om det är någon som är på tok med framöver..
Och i slutet på veckan så kommer äntligen min kompression mätare hem ifrån England.. ja börjar o smått misstänka om det är någon cylinder som inte har rätt komp..

/Henke
av jaob
HenkeT5 skrev:Hejsan Folket..

För min del så frågan om VVT solenoiden har lagt av utan att ge någon felkod..för min är lite mysko..drar man tex ifrån ca 2700rpm på 2:ans växel så mosar det på bra.. men ligger du i 4:ans växel o låt oss säga 100km/h o golvar högerpedalen så är bilen långt ifrån pigg..man måste ner på 3'ans växel o då så och börjar den o dra på bra igen när det är varv i maskinen.. men det är inga felkoder o ingen motorlampa som lyser.. därav ja är lite förbryllad på detta fenomen.. ska sätta mej o beställa hem en laddtryck's mätare ikväll..se om den kan skvallra om det är någon som är på tok med framöver..
Och i slutet på veckan så kommer äntligen min kompression mätare hem ifrån England.. ja börjar o smått misstänka om det är någon cylinder som inte har rätt komp..

/Henke

Tror inte VVT solenoiden är felet på din bil men kan ha fel... Jag gissar på något annat och tycker det låter som en bra ide att kolla med laddtrycksmätare... Tyckte min med va slö och montera laddtrycksmätare, men den ladda 0,5 som den ska göra så den ska inte gåvärre :(
av jaob
Skulle gissa på att du har fel på magnetventilen också samt VVT solenoiden då du har felkod på denna... Tror inte VVT gör så att du tappar laddtryck... Men vi kan ju bara gissa
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]