Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Appen
TomasL skrev:Står det starting så håller den på att starta databasen. Så står det på min också i ett par minuter sedan blir det en grön pil på iconen och har för mig att det står "started".
Stått likadant i flera timmar nu. Har raderat och laddat om programet flera gånger, inget hjälper.

Trist
MvH
Appen
av TomasL
Där har du iallafall problemet. Sen vad det beror på är lite svårt att säga.
2011A stödjer egentligen inte win7 men det är ju många här inne som fått det att fungera iallafall.
av Appen
TomasL skrev:Där har du iallafall problemet. Sen vad det beror på är lite svårt att säga.
2011A stödjer egentligen inte win7 men det är ju många här inne som fått det att fungera iallafall.

Jo det förstod jag att det var den som inte går igång, men frågan är ju varför inte det funkar.

mvh
Appen
av TomasL
Problemet borde ligga i SQL Sever Express 2005 som installeras ihop med Vadis då detta egentligen inte fungerar så bra ihop med Win7, men vissa har ju fått det att fungera ändå. Det du kan testa är att installera SQL Server Express Service Pack 3 och se om det blir någon skillnad.
av TomasL
uno83 skrev:Borde väl vara lika OK att länka till programvaran som att länka till var man kan köpa en DICE. Båda är ju piratkopior och olagliga...
Så är det inte. Det är inte olagligt att köpa denna DiCE men det är olaglit att ladda ner programvaran.
av m2c
jag hade samma problem. Och för mig började det funka när jag slog av IIS tjänsten (windowsknappen+r sen 'services.msc')
Användarvisningsbild
av uno83
TomasL skrev:
uno83 skrev:Borde väl vara lika OK att länka till programvaran som att länka till var man kan köpa en DICE. Båda är ju piratkopior och olagliga...
Så är det inte. Det är inte olagligt att köpa denna DiCE men det är olaglit att ladda ner programvaran.
Klart det är lika olagligt att köpa piratkopior som att ladda ner dem. Eller menar du att Volvo (som lär ha copyright på både hård- och mjukvara) har godkänt försäljningen?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 241
Läcker olja i området under insuget

Inte så olyckligt att det är toppacknin[…]

Lyfter denna tråd och undrar om man kan spel[…]

Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämta[…]