Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
nej köpte dom från en på 7/900 klubben men påsen var oöppnad :)
edit: vet inte om dom går att köpa än på volvo
Användarvisningsbild
av päpplet
Hela bilen är så fläckig/repig/bulig att det blir en omlackering i vinter är det tänkt (i samma färg naturligtvis) Den ser mycket finare ut på bild än vad den gör i verkligheten men det ska det bli ändring på :D
Användarvisningsbild
av päpplet
Börjar bli kallt på morgonen så lite utrustning för att få upp värmen snabbare skadar inte :)
"Hasplåt" monterad
Bild

förstår inte varför alla jämt plockar bort värmesköldarna :roll:
Bild

Nu är det väl bara en ny termostat som skulle behövts då den öppnar för tidigt.

Kollade lite felkoder och dosan blinkade värre än en julgran så med en annan luftmassemätare fick jag normal tomgång igen :D Lite imponerad att den bara dragit 0,9-1 l/milen med en trasig luftmassemätare när den gått i "hinkaisigbensinsådengaranteratgårhem-läget" :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
gubbräserstuket börjar bli fullbordat :wink:
Bild
men dom funkar bättre än "riktiga" vindavvisare, går att ha rutan nere nästan en dm utan att det blir drag inne i bilen :)
Användarvisningsbild
av Kompe
Tjusigt! :D Har du satt i din nya elcentral? :P
Användarvisningsbild
av päpplet
Kompe skrev:Tjusigt! :D Har du satt i din nya elcentral? :P
nej den gamla är still going strong än :lol:

tröttnade på min fönster i förardörren som hela tiden tippar framåt och när jag tog ur hissmekanismen för andra gången och synade lite mer noga insåg jag att det var något som inte stämde
Bild

efter ytterligare lite våldsamheter blev det rätt uppenbart vad som var orsaken :lol:
Bild

svetsade i en bricka (fick kapa sönder en fjädertallrik då det var det enda plåtbiten med ett 16mm hål i jag kunde hitta) men då det regnade så blev det en paniksvetsning som ser ut som skit men den duger säkert ett tag
Bild
Fönstret blev väl helt klart bättre men inte 100. Får byta ut den senare

Var in på volvo och hämtade ut lite mer nya delar för steg två i rostlagningen :lol:
Bild

Bild
Blanka delar är väldigt vackra 8)
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 75
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!