Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Degdala
s6025t skrev:ännu en annons.. du kan säkert köpa tillbaka din grill här han har ju lagt till en S80 grill sen förra annonsen! http://www.blocket.se/stockholm/VOLVO_f ... ?ca=14&w=3 http://www.blocket.se/stockholm/VOLVO_o ... ?ca=14&w=3
Vilket sammnträffande att han plötsligt en lagt till en S80-grill i annonsen 2 dagar efter att min försvann 14km från Hägersten och att han nu heter Danne i stället för Daniel i annonsen.
Jag saknar min grill väldigt mycket så det känns bra att kunna gå in på blocket och titta på den i alla fall.
Jag har nu anmält denna annons till Blocket, tyvärr lär det inte stoppa honom och jag tror inte polisen bryr sig om man gör en anmälan.
Jag är inte så mycket för att misshandla folk heller annars kunde man ju svara på annonsen och bestämma träff.
Antagligen skulle det sluta med att jag blir åtalad i stället.
Har polisanmält händelsen och ska se vad försäkringsbolaget säger i morgon.
Har i alla lärt mig att:
1 - Parkera mot en vägg där det är möjligt.
2 - Det nya emblemet kom på MY10.
3 - Det är ruskigt enkelt att demontera en grill om man inte behöver vara rädd om bilen.
4 - En S80 ser jäklig ful ut utan grill.
5 - Jag ska inte köpa min nya grill på Blocket.
av oldtimersmc
Degdala skrev:
s6025t skrev:ännu en annons.. du kan säkert köpa tillbaka din grill här han har ju lagt till en S80 grill sen förra annonsen! http://www.blocket.se/stockholm/VOLVO_f ... ?ca=14&w=3 http://www.blocket.se/stockholm/VOLVO_o ... ?ca=14&w=3
Vilket sammnträffande att han plötsligt en lagt till en S80-grill i annonsen 2 dagar efter att min försvann 14km från Hägersten och att han nu heter Danne i stället för Daniel i annonsen.
Jag saknar min grill väldigt mycket så det känns bra att kunna gå in på blocket och titta på den i alla fall.
Jag har nu anmält denna annons till Blocket, tyvärr lär det inte stoppa honom och jag tror inte polisen bryr sig om man gör en anmälan.
Jag är inte så mycket för att...

Har polisanmält händelsen och ska se vad försäkringsbolaget säger i morgon.
Har i alla lärt mig att:
1 - Parkera mot en vägg där det är möjligt.
2 - Det nya emblemet kom på MY10.
3 - Det är ruskigt enkelt att demontera en grill om man inte behöver vara rädd om bilen.
4 - En S80 ser jäklig ful ut utan grill.
5 - Jag ska inte köpa min nya grill på Blocket.
Obs redigerat...
Men du kan ju ta och ringa polisen och säga att du vet vem som har snott den och att du tom har han tele# men att det krävs en del arr för att knipa honom och 4 st grillar är minst 13 000 + arbete och då så måste de agera

För bara en Polisanmälan struntar de i utan du måste ge ett spanings uppslag där du säger att det är organisserat
Jag vet vem som har gjort det och han är i full gång nu Ring 114 14
Senast redigerad av 2 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Oldtimersmc:

Vi kan samåka dit, göra livet surt för honom och sen skylla på varandra så är det ju lugnt! Då blir det ju dessutom billigare att åka också! :twisted:
Användarvisningsbild
av Brainy
Sånt där får ni diskutera någon annanstans.

Tar bort alla inlägg efter detta som handlar om att åka hem till killen. Däremot får ni gärna prata om hur han kan sättas dit på laglig väg och få en rättvis prövning.
av Mr T
Jag får väl instämma i att det förmodligen inte ger så mycket att anmäla till polisen. Om inte annat är det ju väldigt svårt att bevis från vilken bil en specifik grill kom ifrån.

Men - Danne kanske är en smålirare och om polisen ringer och undrar vad han håller på med så kanske det kan innebära att han lägger av.

Drar lite paralleller till tråden med en långmilad XC90 3,2 som var till salu på blocket och plötsligt hade den inte alls gått lika långt.

Vi kanske inte kan göra mycket - men vi ska iaf göra vad vi kan!

//Mr T
av oldtimersmc
Det ligger lite i det Brainy säger men att skriva kan vara en säkerhetsventil...
Det som sker här hemma drar jag inte på nätet...
Jo det går alldeles utmärkt att sätta den här killen speciellt då han bedriver en ganska omfattande verksamhet och bara priset säger att det orimligen kan röra sig om ärligt tillförskansade grejer. Han lär få mycket svårt att förklara hur han på ett lagligt sätt kommit över dessa grillar och det går även att bevisa från vilken bil som man stulit grillen ( brytmärken etc) här har man en kille som på kort tid plockat på sig en hel bunt grillar. Det vore tjänstefel att inte ingripa mot den här göken...
Alla är iof oskylldiga till de är dömda.
My ass
av oldtimersmc
Länken till annonsen kommer strax att försvinna men...
Här är annonsen från blocket (jag har orginalet) något redigerat från ovidkommande reklam mm

VOLVO frontgrillar "NYA RUNDA VOLVOEMBLEMET"
Säljes av Danne. 10 september 18:49.

Pris: 500:- Typ: Reservdelar Plats: Hägersten/...
Jag har fem mycket fina originala frontgrillar till VOLVO V70, VOLVO XC70, VOLVO V50/S40, VOLVO XC90 och VOLVO S80

Med "nya runda volvo emblemet" menar jag att på 2011 årsmodellerna har volvo bytt Volvoemblemet på grillen från fyrkantig och tråkig till rund och större och mycket finare emblem

VOLVO V70 grillen passar årsmodell 2008-2011. (PRIS: 500 kr)

VOLVO XC70 grillen passar årsmodell 2008-2011 (PRIS: 600 kr)

VOLVO V50 grillen passar alla V50, passar även nyare S40 (PRIS: 700 kr)

VOLVO XC90 grillen passar alla XC90 (900 kr)

VOLVO S80 grillen vet jag passar från årsmodell 2007, kan även passa äldre S80 (700 kr)

(om ni önskar en annan grill eller något annat till annan bil och årsmodell kan ni höra av er då jag jobbar extra på bilskrot)
Mejla eller ring Danne/Daniel,073-7746643
Mejla Danne/Daniel Finns ytterligare en annons med # 076-9064474
av lobbysleeper
Min kusin blev av med grillen på sin V50 helgen 3-4e sept, i Minneberg/Traneberg...
Användarvisningsbild
av StringerBell
lobbysleeper skrev:Min kusin blev av med grillen på sin V50 helgen 3-4e sept, i Minneberg/Traneberg...
Vad blev det för åverkan på bilen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 19
Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt til[…]

Blinkande ljus

Jag tackar. Felsökning fortsätter imporg[…]