Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v40wangster
Tjo everyone,

Har en söt liten gul v40 1.8i.... Alla klagar på dom men fattar inte varför, kört 17,000 mil med den och enda jag bytt som inte är slitagedel vad jag vet är en länkarm. sen givetvis service, kamrem, och nyligen bytta generatorremmen!

Iallafall! Blev våldtagen vid väjningsplikt av en saav 900 i ca 50km/h. Han tog endast vänstersidan bak på bilen, alltså dragkroken och allt klarade sig!

Pratade med en kille på volvo som var FD verkstadsarbetare, han påstod att eftersom bakluckan har krängt sig, (går in på en sida och går ut på den andre sidan) och att jag har fått bucklor på taket, det säger han att de beror på att jag blev påkörd rätt i vänstra balken (bilen ser inte alls jätteförstörd ut, utan lite plåtskador och så vidare, men man ser ju balken eller chassit, va de nu är.

Har hört av folk att de oftast är skrotning på bilen om ramen har rubbats, kan den ha gjort de i såpass låg hastighet?

Och vad tror ni försäkringsbolaget kan betala för en v40? Det är en 01a, med ACC och stora stereopaketet alu fälgar osv. 2 nycklar,larm, m.m gått 16,900 mil. 1.8i motorn. Jag kollade själv upp på blocket och en likvärdig kostar 42,000.

Dom sa iaf på verkstaden här i blekinge (är göteborgare men har kärleken här nere) att ifall dom ska laga den så kommer dom inte laga den här nere, utan bärga upp den till göteborg och göra det där. Så frågan är va dom kommer göra? Lite vilda gissningar?:) Och hur mycket pengar ska jag ta för min bil ifall dom vill skrota den? Får svaret imorgon.

Har volvia (Vilket jag ska byta efter jag läst Brainy's och Matzen10's tråd, dom var orsaken att jag reggade mig här in the first place :) )

Så vad tror ni om min lilla gula fågel, kommer den flyga igen?
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Måste nog göra dig besviken :cry: Din kära bil kommer nog inte få känna däcken mot asfalten igen om den har fått ramen rubbad. Sen bror det ju på hur mycket... Men ofta om det har hänt så kommer försäkrings bolaget köpa loss den å skrota den

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]