Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arne
#563104
Du behöver inte lossa hela instrumentbrädan, man kommer åt underifrån men det är trångt som fn. Man får ligga uppochner för att komma åt vajrarna och torkarspindlarna.
#565260
Dra i torkararmarna.
Är dom tröga nästan stumma så är det bussningen där.
Borra ett hål i igenom hållaren o cirkus 1mm in i axeln, använd billig borr den tar slut då du borrar i axeln.
jag brukar ta en 6mm borr o dra in en 1/4 smörjnippel med borttagen kula, trä på en slang, duscha in lite 556 o kör tills det lättar, fyll sen slangen med olja o plugga.
Hålet borras från rutan snett ner genom aluminiumhållaren.
#565261
NickeGubben skrev:Dra i torkararmarna.
Är dom tröga nästan stumma så är det bussningen där.
Borra ett hål i igenom hållaren o cirkus 1mm in i axeln, använd billig borr den tar slut då du borrar i axeln.
jag brukar ta en 6mm borr o dra in en 1/4 smörjnippel med borttagen kula, trä på en slang, duscha in lite 556 o kör tills det lättar, fyll sen slangen med olja o plugga.
Hålet borras från rutan snett ner genom aluminiumhållaren.
Jo jordledningen från motorn brukar ärga också.
740 som inte går korekt

Kollat andra sensorer än lmm?

Kanske självklart för dig men om inte me[…]

VoC anno 1970 🤡

Det var krängningshämmarbussningarna som[…]