Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Inte behöver förmånsvärdet bli så högt på den bilen. Se till att företagets rabatter hamnar som rabatt på options etc.
Användarvisningsbild
av Momentum
Guligan skrev:Inte behöver förmånsvärdet bli så högt på den bilen. Se till att företagets rabatter hamnar som rabatt på options etc.
I större företag brukar man inte vilja se någon kreativ hantering av de olika posterna på kostnadunderlaget på bilen
De som hanterade min förra bil la t o m på värde för saker som jag fått med 100% rabatt :(
av pettepa
Guligan skrev:Inte behöver förmånsvärdet bli så högt på den bilen. Se till att företagets rabatter hamnar som rabatt på options etc.
Precis Guligan!
All extrautrustning är inbakat i nybilspris, så 0:- extrautrustning, nybilspris 299750:- = förmånsgrundande pris 299750:-
Användarvisningsbild
av Guligan
Låter bra det. Finns ingen anledning att "skänka bort rabatterna", det förlorar ju både du och arbetsgivaren på.
av pettepa
Tycker hela processen än så länge har gått väldigt snabbt!
Beställde bilen den 2/9 av återförsäjaren.
Den 5/9 fick jag tillgång till min Volvo sida och därmed leveransstatus 1. Ordern är lagd.
Idag 14/9 fick jag leveransstatus 2. Börjar byggas.
Leveransdatum är v.42
av pumpnasare
Hej
Jag beställde min 12/9 och lev vecka 48 (surt)
av pettepa
pumpnasare skrev:Hej
Jag beställde min 12/9 och lev vecka 48 (surt)
Känns som jag ska vara nöjd då va :D
Volvo V70 ll T4 för dig också? Mycket extra utrustning? Blå el Silver?
av pumpnasare
Inget märkvärdigt, tänkte ta Premium Sond med Sub men läste här på forumet och lade ner detta.
Mörkgrå läder VOR EV01
Paket High Perf. Multimedia 7"
Herrgårdsvagnpkt 2 V70 II
Lågt sportchassi Takspoiler och Krok
av Soulman
Guligan skrev:Låter bra det. Finns ingen anledning att "skänka bort rabatterna", det förlorar ju både du och arbetsgivaren på.
Man kan naturligvis göra detta på en massa sätt, men vid en revision på företaget finns det bara ett sätt som Skattemyndigheten anser är rätt. Och det är att när man räknar fram bilförmånskostnaden så har bilen ett grundpris/värde (som SKV redan bestämt) samt värdet/priset på extrautrustningen som man ska ange i beräkningen för att få ett korrekt förmånsvärde. Sen gör ju företaget som det vill med alla skatter eller moms. Det går ju att köra så fram till en revision. Men det är inte rätt.
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]