- fre 09 sep 2011, 08:51
Skiljer nog mellan ÅF. Jag fick besked att dom inte hade något paket när jag frågade utan hänvisade till Polestar
Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Jag såg nu på Polestars websida att de har med uppdateringen till en sån XC70 D5 AWD automat 2012 som jag har. För bara någon vecka sedan fanns ingenting till nyare XC70 än 2011 års modell.Spännade - snart kommer det att finnas Polestar för kommande MY innan dom är släppta för försäljning
apersson850 skrev:Det skiljer kanske på kurvorna? Effektsiffran anger bara effekten vid ett enda varvtal, men det är ju inte enbart vid det varvtalet som man kör motorn.Stämmer bra det - 225hk ger sin maxeffekt vid 3750 övriga vid 4000
några tiodelars bättre accelaration 0-100km/h på en diesel är det överhuvud taget intressant? Jag valde min uppgradering för att få lite mera ork i motorn på bl.a. 6:ans växel och högre vrid. :DMaccie skrev:Nej, det är inte några tiondelar som är intressant hit eller dit.Beror på vad du mäter för acceleration. 0-100km/h påverkas mycket av utväxling (våra svenssonbilar har så "kort" 1:a) och hur väl du lyckas utnyttja det optimala växel-varvförhållandet, så för dina krav varför du valt en uppgradering, mycket tveksam....
Jag gjorde det för att rent generellt få den starkaste motorn som man kan köpa med bibehållna garantier. Detta är sedan användbart på många sätt: dra släp, stånka i snö eller terräng, omkörningar mm.
Men accet är ju en siffra på hur stark sagda motor är.

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]
Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]