Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:Volvia säger att dom inte höjer premien, jag pratade med Länsförsäkringar tidigare i veckan och fick då väldigt velande svar men fick till sist reda på att inte heller de tar ut någon premiehöjning. Pga velandet så tänker jag skicka ett mail och fråga så jag får det skriftligen tillbaka.
Så, nu har jag ett mail från LF som säger att min försäkring fortsätter gälla som vanligt och att premien inte höjs.
Har nu tillslut hittat infon från Volvo
Saxat från deras meddelande...

Avgift vid registeringsbesiktning av Polestar effektoptimering

Svensk Bilprovningen har gått ut med en ny prislista och i den ”glömt bort” att ta med enkel reg. besiktning i samband med effektoptimering.
Detta medför att stationerna kräver komplett registreringsbesiktning av kunderna, kostnad 940:-, men detta är fel! SBP skall ändra i systemen men ”är rädda” att det skulle ta tid att få informationen att nå ut till alla berörda.

Rätt uppgifter; Polestar Performance optimering ska besiktas enligt regel A2A, enkel registreringsbesiktning. Kostnad; 640:-

Så till er som har besiktigat och betalat mer detta är det som gäller

Med hjälp av detta så fick jag tillbaka pengar jag betalade lite över 900:- och fick tillbaka mellanskillnaden efter uppvisande av denna info
Dom har en databas att söka sig till denna infon men det är ju så för alla Vet man inte om en förändring så kör man vidare i gamla hjulspår till man blir medveten om nyheterna och detta är ingen vanlig sak på vissa anläggningar så
Lycka till

//Gooose
Detta finns att läsa på ett "forum" som Åf har tillgång till som heter Volvohandlar nätet

Men jag skulle kunna tänka mig att det räcker att du tar med det jag skrivit och hänvisar till regel A2A Enkel reg besiktning
besiktnings mannen skall med denna infon kunna finna detta i sitt egne system men som sagt detta kan variera då det handlar om hur kunnig/intresserad/hjälpsam besiktningsmannen man pratar med är

Jag hade bara kopierat texten och skrivit ut det som jag skrev i mitt inlägg jag visade upp detta på SBP och det räckte för mej

Den jag pratade med hade (hört talas om detta) innan och fann infon med hjälp av det jag hade med mig

///Gooose
av Maccie
Jag gjorde min besiktning häromveckan hos SBP. Kostade 640:- och det hade killen där redan koll på.

Var mycket enkelt också. Han kollade bara lite chassinummer mm, tog intyget från Volvo och skrev lite papper. Trodde att de skulle göra nån avgaskoll eller annat tekniskt, men icke.
av Strip
Brainy skrev:
Brainy skrev:Volvia säger att dom inte höjer premien, jag pratade med Länsförsäkringar tidigare i veckan och fick då väldigt velande svar men fick till sist reda på att inte heller de tar ut någon premiehöjning. Pga velandet så tänker jag skicka ett mail och fråga så jag får det skriftligen tillbaka.
Så, nu har jag ett mail från LF som säger att min försäkring fortsätter gälla som vanligt och att premien inte höjs.
Lyckost! Jag vill också ha ett sånt mail :(
Jag satt i telefon i stort sett hela dan igår, med Länsförsäkringar Skaraborg, LF Stockholm och Trafikförsäkringsföreningen. Efter väldigt många axelryckningar och vivetinteriktigt kom LF fram till att man förmodligen skulle min försäkring (2.5T@250hp) landa motsvarande "T5 3.2" (???) och därmed hamna i klass 5-17-28. Klassningskommitén har jag inte fått tag i än, då denna kommité består av en enda person, som är på semester ?:-/
Svar till Kristianmann
Jag registrerade också min optimering på Polestar`s hemsida i Juni.
Har inte fått paketet, har även mailat till Polestar angående detta men får inget svar...
Det enda jag får nu är informations mail från Polestar angående deras racing team och det var inte det som var syftet när jag registrerade mig

Det finns en annnan tråd om detta och det är fler som inte får sina paket.
:(
av Maccie
Jag fick mitt lilla paket av återförsäljaren när jag hämtade ut bilen. Då hade jag ju iofs beställt optimeringen redan vid nyleverans av bilen.

Men även när man optimerar en begagnad bil kan man kanske säga till ÅF inför att man lämnar in kärran att "när jag hämtar bilen vill jag ha ett paket".

För uppenbarligen kan ÅF få tag på paket om de vill - jag fick ju mitt där.
Fördelen att ha Volvia är att där ändras inte några försäkringsvilkor efter "Polestar effektoptimering"
Andra bolag kan naturligtvis förändra sina villkor som de önskar om de får upplysning om att bilen de försäkrar har förhöjd effekt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]