Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleH
Hej!

Är det någon som vet om vinterdäck från nya S60/V60 även passar på en ny V70?

Mvh, Kalle.
av matsén
Frågade på Volvo i morse och fick svaret att det sitter endera av följande storlek på bromsok på en V70II, 16"(=16" fälgar är OK), 16,5" (=17" fälgar är min) och 17,5" (=18" fälgar är min). Det torde vara samma till S/V60 och S80. Vilken storlek just Du har på din bil avgörs av motorstorlek, samt eventuellt även av vilka andra tillval du gjort. Du kan alltid ha större fälgar än bromsok, men absolut inte tvärs om. Hann bli kallsvettig en mikrosekund innan verkstadskillen svarade att 16" och uppåt var OK till min MY11 V70 T4 R-Design. Tur det, man vill ju inte åka runt med slicks på vintern. Kolla med din lokale Volvohandlare, de kan se i reservdelsdatorn vilka ok du har på din bil.
//PM
av KalleH
Hej!

det är 16-tumshjul och jag avsåg nog alla V70 (visste inte det kunde skilja). Ska sätta ut hjulen på annons och behöver då veta om jag kan skriva att de passar till V70/S80 också :-)-) Men ska höra med BILIA för att vara på säkra sidan.

Mvh, K.
av Lövet
Det är samma navhål och bultcirkel men däcksdimensionen är inte samma. Så ja, visst passar det. Men de är inte identiska.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]